۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84064291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین مرکز توانبخشی و حرفه‌آموزی معلولان در مهاباد افتتاح شد

مهاباد- ایرنا- نخستین مرکز روزانه توانبخشی و حرفه‌آموزی معلولان بالای ۱۴ سال با عنوان "هه‌ژین" روز یکشنبه در این شهرستان افتتاح شد.

رییس اداره بهزیستی مهاباد در حاشیه افتتاح این مرکز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرکز با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی کشوری و ظرفیت ۶۰ نفر آماده ارائه خدمات لازم در بخش‌های توانبخشی، کاردرمانی، حرفه‌آموزی، گفتار درمانی، آموزش مفاهیم شناختی و مشاوره روانشناسی به جامعه هدف، مشاوره روانشناسی به خانواده‌ها، گروه درمانی، هنردرمانی و بازی‌درمانی به معلولان بالای ۱۴ سال است.

مهران یوسفی ادامه داد: هم‌اکنون به علت مقابله با شیوع کرونا امکان حضور فیزیکی معلولان در این مرکز فراهم نیست و آموزش ۲ حرفه "شمع‌سازی" و "چرم‌دوزی" به صورت مجازی آموزش داده خواهد شد.

وی بیان کرد: در صورت فراهم شدن شرایط حضور معلولان در این مرکز با انعقاد قراردادی با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، تعداد رشته‌های بیشتری برای متقاضیان ارایه خواهد شد.

یوسفی افزود: هدف اصلی از ایجاد این مرکز، حمایت روانی و اجتماعی از افراد برای سازگاری با آسیب‌ها، ارائه خدمات آموزشی، آماده‌سازی معلولان جسمی و حرکتی و آموزش در زمینه توانایی تصمیم‌گیری و حل مشکلات است. 

وی اظهار داشت: تفکر خلاق، برقراری ارتباط موثر، آموزش حرفه‌ای متناسب با سطح آسیب، ارائه برنامه تغذیه‌ای مناسب با در نظر گرفتن شرایط جسمی و فیزیولژیک فرد دیگر اهداف و برنامه‌های این مرکز است.

هم‌اکنون از جمعیت ۲۴۰ هزار نفری مهاباد، چهار هزار و ۳۸۰ نفر دارای پرونده معلولیت در بهزیستی هستند که حدود نصف آنها به صورت ماهانه بین ۶۵ تا ۶۵۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha