استاندار چهارمحال و بختیاری:قیمت فرآورده‌های دامی براساس آنالیز نرخ نهاده‌ها باشد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت نظارت بر بازار در استان گفت: تعیین قیمت انواع فرآورده‌های دامی و لبنیاتی براساس آنالیز نرخ نهاده‌ها انجام شود.

اقبال عباسی شامگاه یکشنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای مشخص شدن قیمت انواع نهاده‌های دامی، باید میانگین قیمت این محصولات از استان‌های همجوار گرفته و سپس با نرخ آن در استان مقایسه شود.
وی افزود: در این صورت می‌توان نسبت به افزایش یا تثبیت قیمت‌های مرتبط با نهاده‌های دامی، شیر و مشتقات آن تصمیم‌گیری کرد.
عباسی تصریح کرد: گروه‌های بازرسی با افزایش بازرسی در سطح بازار نسبت به کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش بی‌رویه نرخ‌ها اقدام کنند.
وی یادآور شد: در این بازرسی‌ها معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیران صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری حداقل هفته‌ای ۲مرتبه حضور داشته باشند.
عباسی با انتقاد از کوتاهی شهرداری شهرکرد و اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در مکان‌یابی محل‌هایی برای فروش و توزیع میوه در شهرکرد اظهار داشت: مسوولان سهل‌انگار در این موضوع، تذکر کتبی می‌گیرند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در نیمه نخست سال‌جاری ۳۰ هزار بازرسی از اصناف استان انجام شد.
سجاد رستمی تاکید کرد: به‌دنبال این بازرسی‌ها یک‌هزار و ۱۳۰ پرونده با یک هزار و ۲۷۵ مورد تخلف تشکیل شده است.
وی با اشاره به پلمب ۵۰ واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست سال‌جاری افزود: مهم‌ترین این تخلف‌ها شامل گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر نشدن فاکتور، رعایت نکردن بهداشت و احتکار بوده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال‌جاری سه هزار و ۸۳ پرونده با ۱۹ میلیارد ریال تخلف واصل شد.
محمدرضا عمرون تصریح کرد: از این تعداد سه هزار و ۶۴ پرونده رسیدگی و تنها هشت پرونده باقی‌مانده است.
وی افزود: در این مدت یک‌هزار و ۴۹۰ گشت سیار از سوی اداره‌کل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان برگزار و ۶۳۶ متخلف شناسایی شد.
عمرون تاکید کرد: از ابتدای مهرماه جاری تاکنون ۲۲ گروه توانسته‌اند ۳۳ بازرسی انجام دهند و ۱۵ متخلف را شناسایی و دستگیر کنند.
به گزارش ایرنا، هم‌اکنون قیمت برخی نهاده‌های دامی در بازار با نوسان قیمت مواجه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha