۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84064980
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۷ هزار راس دام در گناباد واکسینه شدند

۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۲
کد خبر: 84064980
۱۱۷ هزار راس دام در گناباد واکسینه شدند

گناباد- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: ۱۱۷ هزار و ۷۲۴ راس دام سبک و سنگین این شهرستان طی نیمه نخست امسال در مقابل بیماریهای مختلف واکسینه شدند.

دکتر محمدرضا متقی روز دوشنبه به مناسبت ۱۴ مهر روز دامپزشکی طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دامها در مقابل بیماریهای گالاکسی، آنوکسمی، قانقاریا، تب برفکی و هاری واکسینه شده‌اند.

وی ادامه داد: ۸۳۲ عامل بیماری از یک هزار و ۷۰۹ عامل از حیوانات به انسان منتقل می‌شود که ۴۴ مورد آن تاکنون در ایران شناسایی شده است.

رییس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: در راستای نظارت جدی بر کشتارگاهها و مراکز تولید و نگهداری عرضه و توزیع و حمل فرآورده های خام دامی طی نیمه نخست امسال از لاشه ۶ هزار و ۴۸۵ راس دام بازدید به عمل آمد.

وی کمبود نیروی متخصص دامپزشکی را از جمله مشکلات در نظارت مطلوب بر واحدهای دامی گناباد دانست و افزود: به رغم گستردگی وظایف ۵۰ نفر در این بخش فعالیت دارند که موجب محدودیت هایی در این بخش شده است.

گناباد با تولید دو هزار و ۲۰۶ تن تخم مرغ، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ به ترتیب رتبه های اول، دوم، سوم و چهاردهم استان خراسان رضوی در این زمینه ها را به خود اختصاص داده است.

۳۰۰ هزار واحد دامی متشکل از ۱۸ هزار راس دام سنگین و ۱۲۰ هزار راس دام سبک، ۴۰۰ واحد گاو داری، ۱۶۰ واحد پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار، ۱۲ واحد تولیدی مواد لبنی و خوراک دام و طیور و بسته بندی گوشت مرغ و ۶ کشتارگاه طیور و دام سنگین در گناباد فعال است.

چهاردهم لغایت بیستم مهر ماه هفته دامپزشکی و چهاردهم مهر روز دامپزشکی نامگذاری شده است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha