۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۱
کد خبر: 84066805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه قضایی استان اردبیل بر کاهش ورودی پرونده‌ها تاکید دارد

اردبیل _ ایرنا _ ریس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در راستای اجرای سیاست‌های جدید قوه قضاییه تلاش برای کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی استان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا ، ناصر عتباتی روز سه‌شنبه در جمع قضات و کارکنان دادگستری خلخال افزود: اجرای برنامه‌های کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم با استفاده از ظرفیت‌های موجود جامعه و نیز ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی لازمه دستیابی به اهداف قوه قضاییه می‌باشد.

وی از مسوولان، قضات و کارمندان دادگستری استان خواست تا تلاش‌های مضاعفی برای کاهش موجودی پرونده‌ها همراه با کیفیت در رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های موفق و نیز استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به اولویت‌های دستگاه قضایی استان اظهارداشت: حرکت برنامه‌محور و تبیین و تشریح آن برای تمامی عوامل اجرایی به منظور بالا بردن سطح پیشرفت امور با شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت از مهم‌ترین اهداف دستگاه قضایی استان است.

رییس کل دادگستری استان اردبیل بر لزوم تلاش برای کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم با استفاده از اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه، استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و مطالبه‌گری از ادارات در نحوه اجرای صحیح قوانین و مقررات و همچنین تقویت واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی تاکید کرد.

او همچنین نقش روحانیون بویژه ائمه جمعه استان اردبیل در هدایت معنوی جامعه و کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی را ارزنده وتعیین کننده دانست.

به گزارش ایرنا، امام جمعه خلخال هم در جریان نشست با رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت:انتظار از مسوولین تشکیلات قضایی استان کمک به حل ریشه‌ای معضل بیکاری و اشتغال مردم این منطقه است.

حجت الاسلام کریم اسدی افزود:متاسفانه در گذشته از ظرفیت‌های موجود خدادادی شهرستان برای توسعه اقتصادی و فراهم ساختن زمینه اشتغال مردم در این منطقه بدرستی استفاده نشده و این امر منجر به افزایش مهاجرت و عقب ماندگی خلخال از آهنگ رشد و توسعه کشور و استان اردبیل شده است.

وی گفت: بی‌توجهی به امر اشتغال جوانان منطقه منجر به ادامه روند مهاجرت از این شهرستان،خالی شدن روستاها ، افزایش انحراف اعتقادی در جامعه از راه راست و افزایش جرایم  اخلاقی واسیب های اجتماعی جبران ناپذیر خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل نیز گفت: همه موارد مربوط به مشکلات اقتصادی و راهکارهای رفع مشکل بیکاری مناطق مختلف استان از جمله خلخال مورد بررسی قرار گرفته و سفر امروز به این شهرستان در راستای تحقق خواسته‌های مردم منطقه از دستگاه قضایی و مشاهده مشکلات مربوط به پروژه تعطیل ساخت کارخانه سیمان،پروژه متوقف شده گردشگری اندبیل است .

ناصر عتباتی بیان کرد:حمایت از سرمایه گذاران طرح‌های سرمایه گذاری اقتصادی در همه مناطق استان با تشکیل جلسات کمیته حمایت قضایی در دستور کار دادگستری  بوده و وتلاش می شود با دعوت از مدیران اجرایی و مدیران عامل بانکهای استان در این جلسات زمینه راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد،نیمه راکد ومشکلدار فراهم شود.

رییس کل دادگستری استان اردبیل در سفر به خلخال از پروژه نیمه‌کاره کارخانه سیمان بازدید کرده و ضمن اخذ نظر کارشناسان و مسوولان در جریان وضعیت این پروژه و مشکلات آن قرار گرفت.

وی اظهارداشت: با توجه به واگذاری ۵۰ هکتار از اراضی ملی به سرمایه‌گذار طرح برای احداث کارخانه سیمان و توقف عملیات اجرایی این پروژه تلاش می‌شود تا با تعیین تکلیف این پروژه بخشی از مطالبات مسوولیا و مردم این منطقه محق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha