۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۴
کد خبر: 84066859
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار ایلام: استاندارد تولید ماسک باید رعایت شود

ایلام- ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: واحدهای تولید کننده باید ماسک استاندارد و با کیفیت تولید کنند تا سلامت مردم را حفظ کنند.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستمزاد روز سه شنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات واحدهای تولید کننده ماسک استان اظهار داشت: واحدهای تولیدکننده ماسک در شرایط شیوع کرونا نقش مهمی در رفع نیازهای مردم به ماسک و کمبود آن در استان داشتند اما باید تلاش آنها تولید ماسک با کیفیت و مناسب باشد.

وی افزود: بدون شک تولید ماسک های بی کیفیت موجب عدم استقبال مردم از آنها می شود به همین خاطر این واحدها به صورتی رقابتی باید ماسک های استاندارد و مورد تایید پزشکی تولید کنند که تا در صورت مازاد تولید بتوان آن را در مناطق دیگر عرضه کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: اکنون ۴۰ واحد تولید کننده ماسک در استان وجود دارد که ۱۷ واحد آنها پارچه دولتی دریافت کرده اند و در حال تولید ماسک هستند.

رستم زاد از معاونت غذا و دارو، بسیج اصناف، اداره صمت و اتاق اصناف استان خواست تا با نظارت بر این واحدهای تولیدی، ماسک های استاندارد و با کیفیت تولید شود.

 رییس صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست گفت: بر اساس بند ۹ مصوبه ستاد کرونا با توجه به افزایش حجم ماسک تولیدی اکنون در این نشست پیگیر رفع مشکلات واحدها و تعیین تکلیف ماسک های مازاد استان هستیم.

رضا محمدرحیمی اظهار داشت: در شرایط شیوع کرونا استان ایلام با تدابیری که اندیشیده شد خوشبختانه مشکلی در زمینه تامین ماسک ایجاد نشد.

وی افزود: با پیگیری های بهعمل آمده اکنون ۵۸۸ هزار متر پارچه مناسب تولید ماسک برای واحدهای تولیدی تهیه شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام اضافه کرد: این در حالی است که پیش از این نیز یک میلیون و ۲۶۰ هزار متر پارچه دولتی نیز به تولید ماسک استان اختصاص یافته بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: ماسک های مورد استفاده برای مصارف کادر درمان با ماسک های معمولی متفاوت است.

دکتر مهتاب شاهماری افزود: ماهیانه ۳۰۰ هزار ماسک مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی است.

وی اضافه کرد: ۲ دسته ماسک صنعتی و کارگاهی در استان تولید می شود که ماسک های دارای مجوز صنعتی استاندارد و با کیفیت هستند.

به گزارش ایرنا، در این نشست به ضرورت نظارت بیشتر بر واحدهای تولید و ثبت میزان ماسک های تولید شده  در سامانه تاکید شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha