۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۷
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 84067226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفاهم‌نامه ایجاد شغل و خانه ایثارگران گلستان امضا شد

گرگان - ایرنا - تفاهم‌نامه ساخت هزار خانه و ایجاد هزار فرصت شغلی برای خانواده ایثارگران گلستان امروز سه‌شنبه بین معاون رییس جمهوری و استاندار گلستان امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه و با تهیه زمین مناسب، هزار مسکن برای ایثارگران بالای ۲۵ درصد و خانواده شهدا ساخته و هزار شغل برای ایثارگران گلستان ایجاد خواهد شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت که بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۴۶ هزار خانه برای ایثارگران و خانواده شهدای کشور ساخته خواهد شد که تلاش می کنیم این تعداد به ۵۰ هزار واحد مسکونی افزایش یابد.

سعید اوحدی اظهار داشت: طبق مصوبه هیات دولت برای در اختیار قراردادن این منازل ۵۰ هزار وام مسکن به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: در صورت ساخت و تکمیل این خانه ها، تعداد منازل ساخته شده ایثارگران و خانواده های شهدای کشور در ۱۷ سال اخیر ۲۰۰ درصد بیشتر خواهد شد.

وی افزود: با وجود تلاش انجام شده برای رفع مشکل ایثارگران و خانواده شهدا، تا رسیدن به نقطه مطلوب و مورد نظر فاصله زیادی داریم و هنوز خانواده های شهدا و ایثارگران با دغدغه مسکن و اشتغال دست به گریبان هستند.

اوحدی همچنین به تلاش برای تزریق واکسن آنفلوآنزا به جانبازان بالای ۵۰ درصد و خانواده های شهدا اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم برای در امان ماندن این جامعه هدف از ویروس کرونا، واکسیناسیون آن ها در منزل انجام شود.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: در حال حاضر  ۷۰۰ جانباز زیر ۲۵ درصد این استان بیکار هستند که تعیین مقرری ثابت برای تامین معیشت آنها ضروری است.

هادی حق شناس همچنین به ۶ شهید خدمت گلستان که در راه کمک به سیل زدگان سال قبل گلستان جان خود را از دست دادند اشاره و خواستار تامین خواسته و مطالبات خانواده آنها شد.

عبدالجلال ایری نماینده غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: شهدای خدمت جان باخته در راه کمک به سیل زدگان تاکنون هیچ خدمتی از بنیاد شهید دریافته نکرده اند و پیگیری فراوان آن ها تاکنون به نتیجه نرسید.

اسرافیل وزیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان هم در این مراسم بر ضرورت حصارکشی همه گلزارهای شهدای استان تاکید کرد و گفت: ۹۳ درصد این گلزار شهدا محصور شده و تکمیل ۷ درصد باقیمانده به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha