۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84067858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه یکپارچه فروش بلیت الکترونیکی در موزه مهاباد راه‌اندازی شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: سامانه یکپارچه فروش بلیت الکترونیکی موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی برای نخستین بار در موزه مردم شناسی میرزارسول این شهرستان راه‌اندازی شد.

عبیدالله سرخابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باجه‌های فروش الکترونیکی بلیت در محل موزه مردم شناسی مهاباد مستقر شده و از این پس بازدیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به گیت فروش در ورودی این موزه به صورت الکترونیکی اقدام به تهیه بلیت کنند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این سامانه باعث افزایش سطح ارائه خدمات مناسب به گردشگران می‌شود، افزود: جلوگیری از ارایه بلیت‌های کاغذی و صرف هزینه کاغذ، تسهیل نظارت دقیق بر سامانه فروش و عرضه بلیت، دریافت آمارهای به روز و لحظه‌ای، سرعت و سهولت و جلوگیری از اتلاف وقت بازدیدکنندگان از جمله مزایای قابل توجه این طرح است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد اضافه کرد: افزایش سطح خدمات به لحاظ کمی و کیفی برای گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (وزارتخانه) قرار دارد و الکترونیکی کردن سامانه فروش بلیت سایت‌های تاریخی نیز اقدامی در همین راستا است.  

سرخابی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌ها به علت جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل است، گفت: در صورت بازگشایی این مکان سامانه آماده ارایه خدمات به بازدیدکنندگان است.

هزار و ۱۸۷ قلم انواع اشیای فرهنگی - تاریخی و مطالعاتی هم‌اینک در موزه مردم شناسی میرزارسول این شهرستان برای بازدید عموم نگهداری می‌شود که شامل ۹۸۴ عدد اشیای اهدایی، ۱۳۹ عدد فرهنگی - تاریخی، ۳۱ عدد مطالعاتی، ۲۷ عدد غیرفرهنگی - تاریخی و پنج شی نیز تقلبی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و از شهرهای تاریخی استان با جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی به شمار می‌رود که دارای ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha