۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 84067938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چاقی دانش‌آموزان همدان کنترل می‌شود

۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۵
کد خبر: 84067938
چاقی دانش‌آموزان همدان کنترل می‌شود

همدان- ایرنا- معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان گفت: طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان همدان با عنوان " کوچ " در مدارس استان اجرا شده است و بر اساس آن دانش‌آموزان دارای اضافه وزن شناسایی می‌شوند.

عبدالله جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۲۱ درصد از دانش‌آموزان کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند که در این طرح دانش‌آموزان این استان نیز پایش می‌شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از کودکان و نوجوانان در سن‌های مدرسه، دچار اضافه وزن و چاقی هستند، طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با عنوان "کوچ" در همه مدارس استان اجرا شده است.

جعفری عنوان کرد: به منظور اجرای این طرح، دبیر تربیت بدنی و مراقب سلامت هر مدرسه به عنوان مشاور تخصصی تعیین شده اند.

وی ادامه داد: در مدارس دوره ابتدایی، آموزگار هر کلاس و در مدارس دوره متوسطه یکی از دبیران هر کلاس، به انتخاب مدیر مدرسه مسوول سنجش توده بدنی دانش آموزان یا میزان اضافه وزن آن‌ها است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان گفت: با توجه به شرایط خاص سال تحصیلی پیش رو؛ اجرای این طرح به ویژه در شرایط شیوع کرونا نیاز به همکاری والدین و خانواده‌ها است.

وی مواردی همچون اندازه گیری قد خون، وزن و محاسبه شاخص توده بدنی (BMI)، ارائه مشاوره و توصیه‌های تغذیه‌ای و فعالیت بدنی توسط معلمان تربیت بدنی و مراقبان سلامت را از مفاد اجرایی این طرح برشمرد.

جعفری گفت: در حال حاضر دستورالعمل اجرای برنامه‌های این طرح به شهرستان‌ها و مناطق استان ارسال شد و در سال تحصیلی جاری به عنوان یکی از مهم ترین برنامه تحولی حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت است.

وی اظهار داشت: این طرح بر اساس آموزه‌های سند تحول بنیادی از سوی دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، تهیه و تنظیم شده است.

در سال تحصیلی جاری بیش از ۲۹۶ هزار دانش آموز در مدارس همدان تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha