استانداری خراسان شمالی و وزارت کشور تفاهم‌نامه ۶ هزار میلیارد ریالی امضا کردند

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی و معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور برای تقویت امکانات شهرداری‌های این استان تفاهمنامه‌ای به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال منعقد کردند.

به گزارش ایرنا، تفاهم نامه مزبور در نشست شورای اداری خراسان شمالی منعقد شد و بر اساس آن قرار است با تحویل امکانات لجستیک به شهرداری های استان و تقویت و تامین تجهیزاتی آنها، نسبت به تولید ثروت و کسب درآمد توسط شهرداری ها کمک شود.

استاندار خراسان شمالی در این نشست گفت: این تفاهم نامه در ۱۷ بند تنظیم شده و تمامی بخش های استان در شهرها و روستاها را شامل می شود.

محمدعلی شجاعی در بخش دیگر سخنان خود به سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان اشاره کرد و اظهار داشت: این سفر، برکات زیادی برای استان داشت و به توسعه این منطقه، شتاب بخشید و استان را دو تا سه دهه، جلو انداخت.  

وی با  اشاره به نداشته های زیاد خراسان شمالی در شرایط حاضر، افزود: اگر سفر رهبری و برکات فراوان آن سفر نبود، اکنون مردم این استان نداشته های بیشتری را تجربه می کردند.  

استاندار خراسان شمالی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی باید از ادارات آغاز شود و با کارکنانی که این موارد را رعایت نمی کنند، برخورد می شود.

شجاعی افزود: ادارات از خدمات رسانی به ارباب رجوعی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کند خودداری کنند و از هفته آتی، ارباب رجوعی که این پروتکل ها را رعایت نکرده باشند، از ادارات خدمتی نمی گیرند.  

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر برخورد با صنوف متخلف گفت: نمی توان به خاطر دو صنف متخلف که موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند، تمام صنف را تعطیل کرد، صنوف تعطیل نمی شوند اما با هرگونه تخلف و سر باز زدن از رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف برخورد می شود.  

عمران، حوزه مظلوم اعتباری

نماینده شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست از بخش عمران، به عنوان حوزه ای مظلوم یاد کرد و گفت: زمانی که با کمبود اعتبار روبه رو شده ایم، قیچی به سمت اعتبارات عمرانی رفته و از بودجه این بخش کاسته شده است.  

محمد وحیدی اظهار داشت: خراسان شمالی به لحاظ شاخص های توسعه، از استان های کم برخوردار است و البته در سفر رهبر معظم انقلاب به استان در سال ۹۱، ارتقای این شاخص ها و رسیدن خراسان شمالی به ۱۰ استان برتر هدف گذاری شد اما هنوز تا تحقق آن فاصله بسیاری داریم.

وی افزود: جایگاه خراسان شمالی در خیلی از شاخص ها مطلوب نیست، اهالی ۳۰۰ روستای استان با تنش آبی رو به رو هستند، شاخص بهره مندی روستاییان از راه مناسب پایین است و طول بزرگراه های استان هنوز مطلوب نیست.  

وحیدی اظهار داشت: از زمان تشکیل استان، میزان مهاجرت روستاییان، به نسبت پیش از آن ۲ برابر شده است که بخشی از آن به علت شرایط اقتصادی است.  

نماینده بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری برای تغییر ساختار دهیاری ها گفت: مجلس شورای اسلامی تلاش دارد تا با تغییر در ساختار دهیاری ها، امنیت شغلی دهیاران را ارتقا دهد.

اجرای ۳ سه هزار و ۵٢٣ پروژه عمرانی در روستاها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به روستایی بودن ۴۴ درصد جمعیت استان، گفت: در دولت تدبیر و امید سه هزار و ۵٢٣ پروژه عمرانی در روستاهای استان اجرا شده و در این زمینه هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

محمدرضا موفق یساقی اظهار داشت: ۷۱۰ پروژه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال روستایی استان در دهیاری ها تعریف و به وزارت کشور ارسال شده است که ١٠۵ پروژه در کمیته ملی وام دهیاری ها مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: دیگر اقدام مهم دولت برای روستاییان، بیمه منازل این قشر در برابر حوادث غیرمترقبه بوده است که اکنون تمام منازل روستاییان این استان زیر پوشش بیمه است.  

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: با شیوع ویروس کرونا، بسته های بهداشتی در میان تمام خانواده های روستایی استان توزیع شد و این اقدام، تنها در این استان اجرا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha