دومین دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان بوکان راه‌اندازی شد

مهاباد- ایرنا- نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و همراهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان شهیدقلی‌پور این شهرستان به دومین دستگاه اکسیژن ساز مجهز شد.

انورحبیب‌زاده روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دستگاه  از طرف هیات امنای ارزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال برای شهرستان بوکان خریداری شده است.

وی با اشاره به اهمیت این دستگاه در بیمارستان‌ این شهرستان، افزود: دستگاه اکسیژن ساز از تجهیزات حیاتی بیمارستان‌ها به ویژه جهت خدمت رسانی به بیماران تنفسی و کرونایی است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این دستگاه در هر دقیقه ۶۴۰ لیتر بر دقیقه اکسیژن تولید می‌کند که با راه اندازی آن تا حدودی مشکل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان بوکان رفع می‌شود.

وی افزود: تیر سال جاری  نیز ۲ محموله تجهیزات پزشکی از وزرات بهداشت، درمان و اموزش پزشکی دریافت شد که  ارزش آن هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بود و در اختیار بیمارستان شهیدقلی‌پور این شهرستان قرار گرفت.

در حال حاضر و با گسترش بیماری کرونا در شهرستان و دیگر شهرستان‌های همجوار و احتیاج بیماران به دستگاه اکسیژن ساز این دستگاه می توانند کمک بسیار خوبی به بیمارستان و درمان بیماران کرونایی  نماید.

۲ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان وجود دارد که در هر دقیقه یک هزار و ۲۸۰ لیتر اکسیژن در اختیار بیمارستان و بیماران قرار می‌دهد.

بیمارستان شهید قلی پور بوکان شامل بخش های درمانگاه، جراحی زنان و مردان، مراقبت های ویژه، آزمایشگاه، رادیولوژی، رادیوگرافی، ام.آر.آی، سی.تی.اسکن، سی.سی.یو، آی.سی.یو، داروخانه و دیگر بخش های بیمارستانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha