خراسان رضوی ۳۰۰ هزار رزمنده دفاع مقدس دارد

مشهد- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: این استان ۳۰۰ هزار رزمنده در طول هشت سال دفاع مقدس داشته است که از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۶۶ نفر شهید، ۴۹ هزار و ۱۲۷ نفر جانباز، سه هزار و ۳۹۵ نفر آزاده هستند.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده روز پنجشنبه در نشست شورای اداری خراسان رضوی افزود: بیش از ۱۷ یگان از یگانهای رزم خراسان در ۹۸ عملیات کوچک و بزرگ دفاع مقدس حضور داشتند.

وی ادامه داد: در هزار و ۴۵۰ نقطه از استان گلزار شهیدان ایجاد شده که از این تعداد ۱۰۵ نقطه به شهیدان گمنام اختصاص دارد، با این حال هنوز برخی شهرستان‌ها از گلزار شهدای گمنام برخوردار نیستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ویژه برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که تا پایان سال ادامه خواهد شد و تلاشهای رزمندگان در چارچوب این برنامه‌ها تبیین خواهد شد.

وی افزود: حضور بیش از ۵۰ دستگاه و مجموعه در نمایشگاه استانی دستاوردهای دفاع مقدس، افتتاح نخستین مرحله از موزه دفاع مقدس، تدوین دانشنامه دفاع مقدس، راه‌اندازی مرکز اسناد کتابخانه دفاع مقدس، راه‌اندازی نهضت تولید آثار ادبی و هنری و نشر ارزشهای دفاع مقدس در رسانه‌ها از اقدامات این استان در هفته دفاع مقدس بود.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی نیز گفت: هر سال حدود ۵۰ تفاهمنامه بین ستاد اقامه نماز کشور و دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف مبنی بر گسترش اقدامات فرهنگی و اقامه نماز منعقد شده و به استان ابلاغ می‌گردد که این میزان در استان به ۱۰۰ تفاهمنامه تبدیل می‌شود.

حجت الاسلام امرالله سبحانی نیا افزود: این تفاهمنامه‌ها در استان بومی سازی شده و سپس نسخه بومی آن با همکاری سازمانهای مردم نهاد به اجرا درمی‌آید، همه اقدامات در این راستا در سامانه سجاده ثبت می‌گردد و براساس آن رتبه هر نهاد در اجرای برنامه‌ها مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا شکل نشستها و آموزشهای ستاد اقامه نماز خراسان رضوی تغییر کرده و به سوی فضای مجازی سوق یافته است و براین اساس ۱۵۰ بسته پیامکی آموزشی و آموزشهای یک دقیقه‌ای در بستر فضای مجازی تهیه شده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این کانون ۳۴ مرکز ثابت، هشت مرکز سیار و سه مرکز پستی در استان دارد.

ابراهیم زره ساز افزود: پس از شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های این کانون برای کودکان و نوجوانان به فضای مجازی انتقال یافت که مهمترین برنامه آن برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی "دست‌های پاک" بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha