۱۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84068932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت ۷۰۰ تن گلابی از باغ‌های میاندوآب

۱۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵
کد خبر: 84068932
برداشت ۷۰۰ تن گلابی از باغ‌های میاندوآب

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به آغاز برداشت گلابی از باغ‌های این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۷۰۰ تن محصول گلابی از باغ‌های این شهرستان برداشت شود. 

علی دیانتی، روز جمعه در بازدید از باغ‌های گلابی با پایه رویشی واقع در روستاهای "حاج‌حسن" و "وکیل‌کندی" این شهرستان در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۷ هکتار از باغ‌های میاندوآب به محصول گلابی اختصاص دارد و محصول تولیدی در این شهرستان به دلیل بازار پسندی و کیفیت بالای آن بعد از بسته‌بندی به کشورهای همسایه نیز صادر می‌شود. 

وی با تاکید بر اصلاح باغ‌های قدیمی، استفاده از پایه‌های رویشی و خودداری از تولید نهال‌هایی با پایه‌های بذری افزود: بیشتر باغ‌های گلابی این شهرستان پایه رویشی و از ارقام "درگزی"، "سانتاماریا" و "دوچی" هست.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب بیان کرد: تولید میوه‌های یکدست، زودبازده، تراکم کشت بیشتر، افزایش کیفیت و قابلیت نگهداری محصول در سردخانه، مقاوم به عوامل بیماری‌زا و یروسی، سهولت انجام عملیات داشت و برداشت محصول به دلیل پایه کوتاه بودن درختان و افزایش ۲ تا سه برابری محصول تولیدی نسبت به باغ‌های احداث شده با نهال‌های بذری" از ویژگی درختان با پایه رویشی است.

میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم است و بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی از این اراضی تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha