۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۶:۵۵
کد خبر: 84068938
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

توسعه مرغ‌لاین بابلکنار مازندران روی میز پاستور

ساری - ایرنا - استاندار مازندران از برگزاری نشستی با اعضای هیات دولت برای توسعه مرغ لاین بابلکنار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان اوایل هفته جاری همراه با کریمی، نماینده مردم بابل در مجلس و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، سعادتی، رئیس مجمع نمایندگان مازندران و فرماندار شهرستان بابل از مجتمع پرورش و اصلاح‌نژاد مرغ‌لاین بابلکنار بازدید کرد تا در نشست با دولتمردان راهکارهای توسعه این مجموعه را به درستی بیان و تشریح کند.

احمد حسین زادگان در این بازدید با تاکید بر اهمیت این ذخیرگاه بسیار مهم، ضمن تماس با وزیرجهادکشاورزی، مسایل و مشکلات این مجتمع را طرح کرد و قول داد روز چهارشنبه برای تداوم پیگیری ها و رایزنی های ملی در این راستا به دیدار دکتر جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری برود.

مقام عالی دولت در مازندران عصر روز چهارشنبه در نشستی به ریاست معاون اول رییس جمهور و مدیران مرتبط، به طرح اهمیت، مسایل و مشکلات و رفع موانع پیش روی مجتمع پرورش و اصلاح نژاد مرغ لاین بابلکنار پرداخت.

استاندار مازندران که حل مشکلات این مجموعه را در گرو همدلی و هم افزایی مجموعه مدیریتی استان و مجمع نمایندگان می داند، بر تداوم پیگیری ها تا رفع کامل موانع پیش روی این مجتمع تاکید کرد.

وی درباره این نشست مهم گفت: این مجموعه برای خودکفایی و رفع وابستگی به واردات جوجه یک روزه از اهمیت حیاتی برخوردار است.

حسین زادگان با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب برای حفظ نژاد و ذخیره ژنتیکی کشور در صنعت طیور افزود: در نشست با معاون اول رییس جمهور و مسئولان مرتبط ملی، زیرساخت ها و اعتبار مورد نیاز مجموعه مرغ‌لاین برای توسعه و رونق مورد بررسی قرار گرفت تا شاهد شکوفایی اقتصادی این مجموعه استراتژیک باشیم.

مجتمع مرغ لاین بابلکنار موصوم به "آرین" از سال ۶۹ با ورود یک گله از نژاد هایبرو هلندی در یک هزار و ۱۳۷ هکتار از اراضی جنگلی شمال کشور (مازندران) راه اندازی شده است و همچنان مرغ های لاین، اجداد و مادر گوشتی و تخمگذار کشور در این مرکز نگهداری و تامین می شود.

کارخانه تولید کننده مرغ لاین( مرغ مادر) یکی از بزرگترین تولید کننده مرغ مادر در کشور است و در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی بخش بابلکنار شهرستان بابل واقع شده است .

سال گذشته نیز از سوی دولت حدود ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار به مجتمع مرغ لاین" آرین "بابل اختصاص یافت که پس از یک دوره تعطیلی سبب از سرگیری فعالیت این مجتمع در تولید مرغ‌های اجداد، مادر گوشتی و تخمگذار شد.

این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰هزار قطعه مرغ اجداد و یک میلیون قطعه مرغ مادر و ظرفیت تولید جوجه گوشتی رتبه هشت تولید جهانی را دارد. 

هم اکنون علاوه بر مجتمع مرغ لاین بابلکنار، پنج واحد مرغ اجداد، ۱۸۴ واحد مرغ مادر ، ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مرغ گوشتی، ۳۵ واحد مرغ تخمگذار ، ۳۷ واحد کارخانه جوجه کشی ، ۴۴ کارخانه تولید دان و ۱۷ کشتارگاه صنعتی طیور در مازندران فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha