۱۸ مهر ۱۳۹۹، ۳:۱۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84069524
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

الجعفری: تحریم‌های یکجانبه آمریکا چالش بزرگ سوریه است

تهران – ایرنا – "بشار الجعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد پنجشنبه شب گفت که از مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات دولت دمشق تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه تحمیل شده بر کشور ما است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا؛ الجعفری که در کمیته اقتصادی و مالی هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می کرد، افزود: این تحریم‌های وضع شده علیه سوریه همزمان با آن صورت می‌گیرد که دبیرکل سازمان ملل متحد با توجه به آن که این تحریم‌ها موجب تضعیف توانمندی سوریه برای مبارزه با ویروس کرونا شده است، خواستار پایان دادن به آنها شده بود.

وی افزود: در کنار آنتونیو گوترش، نمایندگان سازمان ملل متحد نیز همواره بر ضرورت کاهش و توقف تمام اقدامات ظالمانه در سایه تأثیر خطرناک کووید -۱۹ بر بخش بهداشتی و حقوق بشری سوریه تأکید کرده بودند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد همچنین بر اهمیت قطعنامه سال ۱۹۹۶ سازمان ملل متحد در خصوص حاکمیت دائمی ملت فلسطین بر سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس شرقی و ساکنان عرب در جولان اشغالی سوریه تأکید کرد و افزود: دولت دمشق اشغالگری اسرائیل، چپاول و غارت مداوم منابع طبیعی جولان و سرزمین‌های اشغالی توسط تل‌آویو، تمام کردن این منابع و به خطر انداختن آن را به شدت محکوم می‌کند.

الجعفری  ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های بین‌المللی عادل و مبتنی بر احترام به اصول حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان ملل متحد و در مقدمه آن حاکمیت ملی کشورها تأسیس شود تا بتواند از تلاش‌های نهادهای دولتی سوریه برای برون رفت از چالش‌هایی  حمایت کنند که جنگ تحمیلی بر سوریه ایجاد کرده، افزون بر آن که بتوانند موانعی که ویروس کووید -۱۹ در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار به وجود آورده است، مرتقع کنند.

سخنان الجعفری پس از آن بیان می‌شود که دولت آمریکا در چارچوب طرح موسوم به قانون "سزار" تحریم‌ها علیه دولت دمشق و مقام‌های سوری را تشدید کرده است.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر ۲۰۱۹  قانون سزار را تصویب کردند و دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده نیز آن را ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ امضا کرد و این قانون ۲۸خرداد/۱۸ ژوئن به اجرا گذاشته شد.

به دنبال اجرای این قانون، دولت آمریکا ۳۹ شخصیت سوری از جمله رییس جمهوری سوریه و همسرش را به دلایل واهی تحریم کرد و همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می کنند، مشمول این قانون‌است.

این تحریم‌ها علیه کمک کنندگان به سوریه برای تولید نفت ، تامین کنندگان نیازهای جنگی و فنی نیروهای این کشور نیز اعمال می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha