امام جمعه اراک: استفاده از ماسک در تمام لایه‌های جامعه جدی گرفته شود

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: استفاده از ماسک درصد قابل توجهی از ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد که این مهم باید در تمام لایه‌های مختلف جامعه جدی گرفته شود.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بیت‌المقدس اراک افزود: کنترل ویروس کرونا و بازگشت به شرایط عادی منوط  به همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی ادامه داد: تمامی افراد جامعه در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، بنابراین تا ساخت واکسن و قرار گرفتن در دسترس عموم مردم باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدی گرفته شود.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: مردم استان مرکزی به خصوص خیران در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه کارنامه موفقی از خود به جا گذاشتند و انتظار می‌رود در مرحله بعدی این رزمایش در دهه آخر ماه صفر نیز مردم، خیران و دستگاه‌های مختلف اجرایی همکاری کنند.
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: دهه آخر ماه صفر بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد خود در ۲ ماه عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) است و باید از این فرصت استفاده شود.
وی افزود: فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی (ع) بر پایه ظلم ستیزی و سازش نکردن با ظالم بنا شده و ابعاد این فرهنگ روز به روز در جهان متجلی می شود

امام جمعه اراک ادامه داد: زنده نگاه داشتن قیام عاشورا یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده ناهنجاری ها در جامعه است که وحدت، همبستگی و حرکت به سمت خودباوری را به همراه دارد.  
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: قیام امام حسین(ع) یکی از با عظمت‌ترین نهضت‌ها در دنیا و تاریخ بشیریت است و باید همه اندیشمندان، نویسندگان و نخبگان علمی در این خصوص به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که از این ظرفیت بزرگ به نحو احسنت برای خنثی سازی توطئه دشمنان استفاده شود.  
وی یادآوری کرد: اگر امسال فرصت حضور در آئین راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) برای مردم ایران فراهم نبود اما اربعین در تمامی خانه‌های مردم برگزار و عشق و ارادت مردم به حضرت سیدالهشدا(ع) با شکوه خاصی به منصه ظهور گذاشته شد.
نماز جمعه در ۳۲ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha