شناسایی مشترکان واجد شرایط طرح برق امید در غرب مازندران آغاز شد

نوشهر- ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران از آغاز شناسایی مشترکان واجد شرایط قرار گرفتن در طرح برق امید در این منطقه خبر داد.

کیوان فرح زاد روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که از هفته پیش و پس از ابلاغ شیوه نامه اجرای این طرح ، مسئولان و کارشناسان واحد نظارت برخدمات مشترکان از طریق سیستم جامع نرم افزاری در حال پایش و  شناسایی آن دسته از مشترکانی هستند که به صورت دایم در منطقه حضور دارند.

شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران حدود ۶۳۰ هزار مشترک را زیر پوشش دارد که دستکم  ۵۳۰ هزار مشترک خانگی هستند. از میان مشترکان خانگی هم حدود ۲۵۰ هزار مشترک این شرکت غیردائمی هستند؛ به این معنی که ساکنانش عمدتا در روزهای پایان هفته یا فصول گردشگری در خانه دومشان در غرب مازندران حضور می یابند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران گفت : مشترکانی خانگی دایمی ساکن منطقه که در فصل سرما کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت و در فصل گرما کمتر از ۱۵۰ کیلووات ساعت برق مصرف کنند از مزیت های این طرح یعنی برق رایگان و تخفیف ۱۰۰ درصدی  برخوردار می شوند .

وی افزود : رویه برخورداری مشترکان کم مصرف از مزیت های این طرح به این گونه است که میزان مصرف آن ها با ماه های گذشته محاسبه می شود و درصورتی که پائین تر از الگوهای تعیین شده  برق مصرف کرده باشند ، مزیت های این طرح شامل آنها می شود.

فرح زاد با بیان این نکته که تا پایان مهر ماه این طرح باید به سرانجام برسد ، گفت که به اندازه مورد نیاز از طریق پیامک تلفن همراه ، شبکه های اجتماعی پیام رسان و نیز سایت های خبری معتبر راجع به مزیت ها و نحوه همکاری مشترکان برای اجرای این طرح اطلاع رسانی شده و در این حوزه مشکلی ندارد.

مازندران از ۲ شرکت توزیع نیروی برق یکی در ساری مرکز استان و دیگری در شهرستان نوشهر برخوردار است.     

طرح برق امید از مصوب هیات وزیران است که در طبق آن مشترکان برق خانگی به سه گروه کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند و مشترکان کم‌مصرف بنا بر الگویی که هر استان تعریف می کند مشمول استفاده از برق رایگان می شوند.

   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha