دریا در محدوده جزایر غربی خلیج فارس مواج است

۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۲
کد خبر: 84070375
دریا در محدوده جزایر غربی خلیج فارس مواج است

بندرعباس- ایرنا- معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بر اثر افزایش سرعت باد شمال غربی، در بعدازظهر روز جاری دریا در محدوده جزایر غربی خلیج فارس به سمت مناطق فراساحلی استان به نسبت مواج خواهد بود.

کیانوش عارفی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا به شناورهای سبک در محدوده جزایر کیش و لاوان توصیه کرد: از رفتن به سمت مناطق غربی خودداری نمایند.
وی بیان داشت: از اواخر شب بویژه صبح یکشنبه با تاثیر زبانه های سامانه پرفشار در مناطق شرقی و مرکزی هرمزگان و همچنین در مناطق دریایی تنگه هرمز و جزایر شرقی خلیج فارس، وزش باد نسبت شدید شمال شرقی پیش بینی می‌شود.
معاون هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: این سامانه در مناطق خشکی سبب خیزش گرد وخاک و در مناطق دریایی سبب مواج شدن دریا و اختلال در رفت و آمدهای دریایی بویژه در محدوده تنگه هرمز خواهدشد.
عارفی یادآورشد: فردا یکشنبه نیز باتوجه به شرایط ناپایدار جوی و دریایی تمهیدات لازم در خصوص رفت و آمدهای دریایی صورت پذیرد.
وی گفت: ️از لحاظ دمایی نیز امروز یکشنبه و فردا دوشنبه ضمن ماندگاری هوای گرم در طول روز، به تدریج  از نیمه هفته جاری، کاهش نسبی دمای کمینه در بیشتر نقاط استان هرمزگان پیش بینی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha