۶۵ پرونده تخلف صنفی در هرمزگان به مصالحه ختم شد

بندرعباس- ایرنا- معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان گفت: ۶۵ پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۵۸۲ میلیون ریال ۶ ماهه نخست سالجاری در استان به مصالحه ختم شد.

عبدالرضا پیروی منش روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: بیشترین تخلف این واحدهای صنفی گرانفروشی، تقلب، ارائه ندادن فاکتور و پایبند نبودن به اجرای تعهدات است.
وی بیان داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۴۶ هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی سراسر استان شامل خرده فروشی، عمده فروشی، خدماتی، تولیدی، انبارها و سردخانه‌ها صورت گرفته است.
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اظهارداشت: در این راستا هفت هزار پرونده تخلف که بیشتر در حوزه کالا و خدمات مربوط به نان، میوه و مرکبات، صیفی جات، تخم مرغ ، گوشت مرغ ، گوشت قرمز، قندو شکر بوده، تشکیل و به تعزیرات حکومتی جهت صدور رای نهایی ارسال شده است.
وی ارزش پرونده‌های تخلف را بیش از ۶۴۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: دراین بازه زمانی ۷۹ واحد صنفی به دلیل تکرار تخلف پلمپ و ۳۸ مورد واحد صنفی به نصب پارچه تخلف محکوم شدند.
وی در ادامه به روش جلب رضایت مشتری اشاره کرد و بیان داشت: تعویض کالا، برگشت کل مبلغ یا مابه التفاوت مبلغ به شاکیان و تحویل کالای مورد نظر مشتری ، از روش‌های جلب نظر مشتریان است.
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان اظهارداشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۲۴ رسیدگی به شکایت‌های مردمی تماس بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha