۱۷ مرکز مشاوره برای دانش‌آموزان استثنایی راه‌اندازی می‌شود

تهران- ایرنا- رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، از راه اندازی ۱۷ مرکز مشاوره در سال تحصیلی جاری برای دانش‌آموزان استثنایی خبر داد.

سیدجواد حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره خدمات ارائه شده در حوزه سلامت روان دانش‌آموزان استثنایی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۳۱ مرکز مشاوره برای دانش‌آموزان استثنایی وجود دارد که قرار است امسال ۱۷ مرکز دیگر نیز به آن افزوده شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استثنایی ۸۰۰ نفر مشاور و مدد کار اجتماعی دارد که در مراکز مشاوره مشغول خدمات رسانی به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها هستند. در واقع این مشاوران هم خدمات رسانی به دانش‌آموزان در زمینه مسائل روانشناختی و هم مشاوره به معلمان و دانش‌آموزان را مدنظر دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه علاوه بر خدمات مشاوره‌ای، خدمات توانبخشی هم به دانش‌آموزان داده می‌شود، گفت: مشکلات دانش‌آموزان استثنایی بیشتر در حوزه برقراری ارتباط با معلم، مدرسه، مدیر، خانواده‌ها و سایر شهروندان است، همچنین مشکلات آموزشی و شناختی دیگر مانند اضطراب و افسردگی آنها هم بررسی می‌شود.

صدای همراه برای دانش‌آموزان استثنایی

حسینی به راه‌اندازی طرح ندای همراه اشاره کرد و یادآورشد: مشاوران در طرح ندای همراه به دانش‌آموزان، معلمان، مدیران و اولیا در خصوص طرح تلفیقی فراگیر خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح تلفیقی فراگیر برای دانش‌آموزان استثنایی است که در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند، این دانش‌آموزان در مدارس عادی برای برقراری ارتباط با مدیر، معاون، مربی مدرسه و حتی سایر همکلاسی‌های خود در بسیاری از مواقع دچار مشکل می‌شوند که مشاوران کمک می‌کنند تا این مشکلات حل شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ۱۶ مشاور برجسته در سامانه ندای همراه مستقر شده‌اند و برای راهنمایی به دانش آموزان، اولیا، مدیران و معلمان مدرسه آموزش دیده اند. همچنین این مشاوران آمادگی خدمات رسانی به خانواده‌ها را نیز دارند.

حسینی در ادامه به طرح صدای همراه اشاره کرد و گفت: در این طرح شماره ۸۰۰ مشاور و ۳۱ مرکز مشاوره در اختیار خانواده‌ها و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا تحت عنوان صدای همراه بتوانند از خدمات مشاوره‌ای به صورت تلفنی نیز بهره‌مند شوند.

در آموزش و پرورش به همان اندازه که برای کسب علم و دانش تلاش می شود لازم است سلامت جسم و روان دانش آموزان را نیز مد نظر قرار دارد.

 ۱۸ تا ۲۴ مهر ماه، به عنوان هفته بهداشت سلامت روان نام‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha