مددجویان بهزیستی مازندران واکسن آنفلوانزا دریافت کردند

ساری - ایرنا - معاون توانبخشی بهزیستی مازندران از انجام دو مرحله واکسیناسیون مددجویان استان خبر داد و گفت که در این مدت حدود سه هزار مددجو واکسن آنفلوانزا دریافت کردند.

عبدالرضا قلندری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین مرحله واکسیناسیون آنفلوانزای مددجویان بهزیستی مازندران از حدود ۲ هفته پیش آغاز شد و در این مرحله یک هزار و ۵۰۰ واحد واکسن از سوی دانشگاه علوم پزشکی تخصص یافت که در میان مددجویان توزیع شد.

وی ادامه داد: اولویت مرحله نخست بهزیستی مازندران برای واکسیناسیون آنفلوانزا با معلولین جسمی و حرکتی ، سالمندان و معلولین مزمن ذهنی بود که در مراکز شبانه روزی  نگهداری می‌شوند که همگی واکسن دریافت کرده اند.

معاون بهزیستی ، سلامت پرسنل و مددکاران مراکز شبانه روزی را نیز از اولویت‌های دریافت واکسن آنفلوانزا عنوان کرد و گفت : پرسنل این مراکز نیز واکسن دریافت کردند.

وی افزود : در مرحله دوم نیز یک هزار و ۵۰۰ واحد واکسن آنفلوانزا به بهزیستی تحویل داده شد که ۱۰۰ درصد آن به مددجویان تزریق شد.

قلندری به آغاز مرحله سوم واکسیناسیون مددجویان بهزیستی اشاره کرد و گفت: در این مرحله نیز یک هزار واحد واکسن در حال توزیع و تزریق است.

معاون بهزیستی مازندران اظهار داشت: هدف ما واکسیناسیون تمامی مددجویان و پرسنل مراکز نگهداری شبانه روزی، کمپ های ترک اعتیاد و همچنین مراکز اجتماعی است و هیچ محدودیتی نیز برای این جمعیت جامعه هدف نداریم.

وی همچنین به معلولین شرایط حاد که در خانه نگهداری می شوند نیز اشاره کرد و افزود : بهزیستی برای این مددجویان نیز واکسن آنفلوانزای رایگان اختصاص خواهد داد.

قلندری با اعلام این که سهمیه واکسن آنفلوانزای بهزیستی مازندران مشخص است ، گفت : سهمیه ما بر اساس مددجویانی است که در مراکز ما نگهداری می شوند و شامل کل جامعه هدف نمی شود.

وی افزود : بنا بر مذاکرات قبلی بهزیستی با دانشگاه علوم پزشکی مازندران وعده تخصیص چهار هزار و ۳۰۰ واحد واکسن آنفلوانزا به مددجویان استان داده شد که تنها ۳۰۰ واحد آن باقی مانده که پیش بینی می کنیم تا روزهای آینده تحویل شود.

معاون توانبخشی بهزیستی مددجویان را بیشتر از هر قشری در برابر ویروس کرونا آسیب پذیر توصیف کرد و گفت: با وجود اینکه هنوز واکسنی برای ویروس کرونا کشف و تایید نشده است ، واکسیناسیون آنفلوانزا با توجه به آغاز فصل زمستان امری ضروری برای امنتی و سلامت جامعه هدف بهزیستی است.

وی با تاکید بر امن بودن و قرنطینه کامل تمامی مراکز نگهداری بهزیستی ، افزود : اما نباید از کرونا غافل شد و مددجویان از نظر جشمی توان مبارزه با ۲ ویروس همزمان را نخواهند داشت.

در حال حاضر ۲۶ مرکز توانبخشی شیانه روزی با یک هزار و ۷۰۰ مددجو، ۲۰ مرکز اجتماعی با ۱۹۰ نفر و ۶۰ کمپ ترک اعتیاد با جمعیت بیش از ۲ هزار مددجو در استان مازندران فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha