ادامه رایزنی‌های سفیر آمریکا؛ تولر با وزیر کشور عراق هم دیدار کرد

بغداد – ایرنا – سفیر آمریکا در بغداد که اخیرا دیدارهایش با مقام های عراق بیشتر شده است، امروز (یکشنبه) با «عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت کشور عراق در بیانیه ای اعلام کرد که الغانمی و «متیو تولر» در این دیدار درباره مسائل مورد اهتمام مشترک و راه های ارتقای مناسبات در چارچوب منافع دو کشور بحث و گفت وگو کردند.
پیش از این، تولر با «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در 17 مهرماه گذشته درباره مجموعه اقدامات امنیتی، فنی و اداری دولت عراق برای ایجاد فضای مناسب برای کار هیات های دیپلماتیک در این کشور دیدار و گفت وگو کرده بود.
سفیر آمریکا در 15 مهرماه گذشته نیز به همراه فرمانده ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی واشنگتن با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق درباره توسعه روابط میان دو کشور در زمینه امنیتی و همچنین آخرین تلاش ها برای تعقیب بقایای سازمان تروریستی داعش بحث و تبادل نظر کرده بود.
تولر در هفدهم مهرماه گذشته نیز با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در خصوص «راه های گسترش همکاری های مشترک در همه عرصه ها و تقویت روابط رو به رشد عراق و آمریکا» گفت وگو کرده بود.
دیدارهای متعدد سفیر آمریکا با مقامات مختلف عراقی به دنبال افزایش نقل و انتقال تجهیزات نظامی در داخل سفارتخانه آمریکا در بغداد از جمله آزمایش سامانه جدید ضد موشکی که اعتراضات گسترده ای را در میان جریان های سیاسی عراقی به دنبال داشته، صورت گرفته است.
به دنبال حملات راکتی مکرر علیه سفارتخانه آمریکا در بغداد برخی مقام های عراقی به نقل از وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کردند که واشنگتن درصدد بستن سفارتخانه اش در بغداد و انتقال آن به اربیل است.
برخی رسانه های عراق نیز گزارش هایی از ترک سفارتخانه آمریکا در بغداد توسط متیو تولر منتشر کردند اما مقامات آمریکایی متعاقبا هرگونه قصد و نیت واشنگتن برای بستن سفارتخانه اش را در بغداد تکذیب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha