۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۸
کد خبر: 84072026
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمار مبتلایان به کرونا در هند از ۷ میلیون نفر گذشت

دهلی نو-ایرنا- بر اساس آخرین داده‌های وزارت بهداشت هند، این کشور روز یکشنبه ۷۵ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را به ثبت رساند و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این ویروس در هند، به بیش از هفت میلیون نفر رسید.

به گزارش شبکه خبری "ایندیا تودی"، این درحالی است که آمریکا با داشتن بالاترین موارد ابتلا به کرونا در جهان، تاکنون ۷ میلیون و ۶۷۰ هزار مورد را به ثبت رسانده است. 
اما کارشناسان معتقدند که تعداد مبتلایان به کرونا در هند بسیار بیشتر از آمار اعلام شده است، زیرا در این کشور با جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری، تست گیری کرونا در مناطق پر جمعیت و شهرهای شلوغ بسیار کمتر از کشورهای دیگر است. 
کارشناسان تاکنون آزمایش‌های "آنتی بادی" زیادی در میان جمعیت هند انجام داده‌اند که نشان می‌دهد تعداد بسیار بیشتری به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. 
داده‌های وزارت بهداشت هند نشان می دهد که تا روز یکشنبه مجموعا ۱۰۸ هزار و ۳۳۴ نفر در این کشور قربانی کرونا شده‌اند. این آمار بسیار پایین‌تر از قربانیان کرونا در آمریکا و سایر کشورها با آمار بالای ابتلا به این ویروس می‌باشد. در آمریکا تاکنون ۲۱۴ هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند درحالی که در برزیل نیز ۱۵۰ هزار نفر قربانی این بیماری شده‌اند. 
از جمله دلایل آمار پایین قربانیان کرونا در هند می‌توان به جمعیت جوان، سیستم ایمنی قوی به دلیل وجود سایر بیماری‌ها و عدم گزارش صحیح اشاره کرد. 
ادامه روند ابتلا به کرونا در هند درحالی صورت می‌گیرد که دولت این کشور به دنبال کاهش محدودیت‌های کرونایی جهت احیای اقتصاد هند است.

با وجود اخطارهای مکرر دولت هند، هنوز هم بسیاری از مردم در خیابان‌های شهرهای بزرگ و کوچک از ماسک استفده نمی‌کنند. 
نارندرا مودی نخست وزیر هند هفته گذشته با آغاز یک پویش همگانی مردم این کشور را به پوشیدن ماسک، حفظ بهداشت دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی تشویق کرد. 
با این حال جشن‌های بزرگ هند از جمله جشن دیوالی در حال نزدیک شدن است و بسیاری از کارشناسان و پزشکان هندی نگران افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا به دلیل این بیماری هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha