۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۲
کد خبر: 84072108
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انتخابات آمریکا ۲۰۲۰؛ بایدن و دمکرات‌ها چه می‌گویند؟

تهران- ایرنا- حدود سه هفته تا آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اخبار انتخاباتی همچنان در راس اخبار مهم آمریکا بوده که روز گذشته نتایج نظرسنجی‌ها، وضعیت جسمانی ترامپ و مسائل مرتبط با کرونا جزو مهمترین اخبار بودند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روند نظرسنجی های انتخاباتی در آمریکا همچنان مثل روزها و هفته ها و ماه های گذشته حاکی از اقبال بیشتر جو بایدن نامزد دموکرات ها نسبت به دونالد ترامپ است؛ نظرسنجی هایی که اگر مبنای پیش بینی نتیجه نهایی انتخابات قرار گیرد، شاید بتوان از هم اکنون ترامپ را رئیس جمهوری تک دوره ای و بایدن را پیروز انتخابات ۲۰۲۰ دانست.

جو بایدن طی اظهارنظر جدیدی در پنسیلوانیا گفت، تنها راهی که وی ممکن است عرصه رقابت با ترامپ را در انتخابات واگذار کند، ضدو نقیض گویی‌ها و سفسطه بازی‌های رقیب وی طی دوران رقابتهای انتخاباتی است.

برخی رسانه ها گزارش داده اندکه مشاور بایدن گفته است او در صورت پیروزی در انتخابات، روند مذاکره با رهبر کره شمالی را در پیش خواهد گرفت.

در همین حال با توجه به روند صعودی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بیشتر ایالت‌های آمریکا، رییس مجلس نمایندگان این کشور، برنامه‌های دولت ترامپ در مورد آزمایش و درمان کرونا را ناکافی خواند.

نانسی پلوسی نماینده دموکرات کالیفرنیا روز یکشنبه با انتقاد از نحوه مدیریت بحران کرونا توسط دولت ترامپ اعلام کرد، بسیار تاسف بار است که دولت هنوز هیچ برنامه ملی برای انجام آزمایش و درمان کرونا ندارد.

سدریک ریچموند" نماینده کنگره لوئیزیانا و مدیر کمپین انتخاباتی بایدن نیز عصر یکشنبه گفت: بایدن نامزد دموکرات‌ها حاضر است اواخر این ماه با ترامپ مناظره دوم انتخابات ۲۰۲۰ را انجام دهد به شرطی که رییس‌جمهوری دیگر مبتلا به کرونا نباشد و پروتکل‌های ایمنی رعایت شود.

ریچموند افزود: می‌دانم که بایدن می‌خواهد دوباره با ترامپ بحث کند و آمریکایی‌ها فاجعه‌ای را دیدند که دونالد ترامپ در اولین مناظره داشت.

ریچموند به عنوان مدیر کمپین انتخاباتی بایدن گفت: رویکرد ما به شیوه نامه‌های بهداشتی درباره مقابله با کرونا تغییر نکرده است و در این زمینه به توصیه‌های متخصصان و دانشمندان آمریکایی عمل می‌کنیم.

در همین حال سناتور دمکرات الیزابت واران روز گذشته در یک کارزار انتخاباتی جو بایدن ضمن دیدار با حامیان جو بایدن در نیوهمپشایر و منطقه "مین"  برای آنها سخنرانی کرد و به بیان دیدگاههایش در حمایت از بایدن پرداخت.

مادلین آلبرایت" وزیر امور خارجه پیشین آمریکا نیز در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با ادعای احتمال تقلب در انتخابات، زمینه هرج و مرج را در کشورش ایجاد می‌کند.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا نوشت: دموکراسی آمریکایی به طرز مشهودی تضعیف شده است. با دیدن مناظره نخست رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن این احساس به من دست داد که در داخل یک آتشفشان در حال فوران با یک سگ زوزه کش گیر افتاده ام. رئیس جمهوری که مدعی است نماینده اجرای نظم و قانون است، از مقررات مناظره ای که کارزار انتخاباتی اش آن را تایید کرده است، خودداری می کند.

ترامپ که به دلیل وضع جسمانی اش و دست کم بخاطر ناقل بودن، طبق مقررات جهانی باید در قرنطینه بماند، این روزها سخت در تکاپو برای تشکیل گردهمایی های انتخاباتی و حضور در جمع مردم است.

پزشک کاخ سفید اعلام کرده که آخرین آزمایش ترامپ حاکی است که او دیگر خطری برای انتقال کرونا به دیگران ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha