وزیر دفاع: تجربیات خود را در اختیار بخش‌های مختلف قرار می‌دهیم

تهران- ایرنا- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مجموعه وزارت دفاع دفاتر طراحی و مراکز توسعه فناوری و مجموعه‌های ساخت متعدد دارد و تلاش بر این است که این تجربه باارزش را به همه بخش‌های کشور اعم از خودرویی، هوایی، دریایی و ریلی منتقل کنیم.

امیر سرتیپ امیر حاتمی عصر یکشنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی که در ساختمان مرکزی راه آهن تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران از ۴۰ سال قبل آغاز شده است، افزود: این یک مسیر آزموده شده برای کشور است و ما ۴۰ سال است که با شرایط تحریم مواجه هستیم و در این مسیر نیز رویکرد جهاد خودکفایی را اتخاذ کردیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: جایی که دشمنان می‌خواستند جلوی استفاده کشور از ظرفیت‌ها، پیشرفت و توسعه را بگیرند با اتخاذ روش جهاد خودکفایی، کشور در شرایط بسیار خوبی به لحاظ دفاعی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز می‌تواند با وجود مشکلات زیادی که دشمن برای مردم ایجاد کرده است،  بسیاری از نیازهای خود را تامین ‌کند، یادآور شد: نیروهای مسلح نیز امروز نه تنها وابسته نیستند بلکه کاملا متکی به داخل بوده و صنایع دفاعی نیز مجموعه‌ای صادر کننده و تولید کننده است.

سرتیپ حاتمی ادامه داد: مجموعه وزارت دفاع دفاتر طراحی و مراکز توسعه فناوری و مجموعه‌های ساخت متعدد دارد و تلاش بر این است که این تجربه با ارزش را به همه بخش‌های کشور اعم از خودرویی، هوایی، دریایی و ریلی منتقل کنیم.

وی افزود: اصل این سازوکار بسیار با ارزش است و ما در وهله اول این تجربه را منتقل می‌کنیم و سپس با استفاده از ظرفیت مازاد خود با این شرط که اولویت اول، دوم و سومان دفاع باشد و بعد کمک به بخشهای مختلف کشور استفاده شود.

حاتمی با اشاره به همکاری‌های وزارت دفاع با صنعت ریلی کشور خاطرنشان کرد: اکنون همکاری‌های قابل توجهی وجود دارد و با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جدید این همکاری‌ها منسجم‌تر و نهادینه‌تر خواهد شد و به شکلی درخواهد آمد که در فرصتی کوتاه وابستگی قطع و خودکفا شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha