تلاش مسئولان برای میزبانی آستارا در مسابقات فوتبال لیگ دسته یک

آستارا - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: برای برگزاری مسابقات فوتبال لیگ دسته یک کشور در ورزشگاه وحدت آستارا تلاش می‌کنیم و ۳۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز جهت رفع نواقص آن، به صورت جدی از وزارتخانه متبوع پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مریم بخشی روز یکشنبه در بازدید از ورزشگاه وحدت آستارا افزود: راه اندازی سیستم روشنایی ورزشگاه نیازمند زمان است اما با فنس کشی اطراف آن، بستر برگزاری مسابقات فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: ورزشگاه با استانداردهای بازی های لیگ دسته اول فاصله دارد و با وجود تنگناهای مالی اداره کل ورزش و جوانان گیلان، ایرادات فنی ورزشگاه باید قبل از آغاز بازی های لیگ رفع شود.

بخشی گفت: فنس دور زمین، نیمکت ذخیره تیم های میزبان و مهمان، جایگاه تماشاگران و اتاق های کنفرانس خبری و داوران از نیازهای ورزشگاه است و فرماندار و نماینده آستارا، اعتبارات ملی و کمک های وزارت ورزش و جوانان را برای رفع نواقص پیگیری کنند. 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: در ماه های گذشته ۴۰ میلیارد ریال برای چمن مصنوعی ورزشگاه وحدت آستارا و ۲۵ میلیارد ریال برای تکمیل استخر شنای این شهرستان اختصاص یافته است.

فرماندار آستارا نیز در این بازدید گفت: کمتر از یک ماه به آغاز مسابقات لیگ دسته اول کشور باقی مانده است و در این زمان کوتاه باید مشکلات مهم مجموعه ورزشی ورزشگاه وحدت برطرف شود.

عباس صابر افزود: هزینه زیرسازی و فنس کشی اطراف زمین ورزشی و محل ورود بازیکنان، از منابع شهرستانی و استانی تامین خواهد شد و راه اندازی سیستم روشنایی آن نیز در اولویت است.

غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: هزینه فنس دور زمین ورزشی از محل اعتبارات نفت و گاز تامین خواهد شد اما تا زمان تامین آن، مسئولان استانی و محلی نواقص را رفع کنند.

بازی های لیک دسته یک فوتبال کشور از ۱۲ آبان آغاز خواهد شد و تیم فوتبال شهرداری آستارا برای نخستین بار در تاریخ فوتبال این شهرستان، به این لیگ صعود کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در سفر یک روزه به آستارا از بهمن پریان رئیس سابق هیات فوتبال این شهرستان که به دلیل بیماری دیابت در منزل بستری است، عیادت کرد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در ۳۵ هیات ورزشی آن ساماندهی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha