امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی حوزه گردشگری خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی حوزه گردشگری تا پایان امسال با هدف حمایت از این حوزه در شرایط محدودیتهای ناشی از شیوع کرونا برقرار شده است.

احمد دیناری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مصوبه سی و هشتمین جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده در حوزه گردشگری مقرر شده است بازپرداخت تسهیلات بانکی پرداخت شده به کسب‌وکارهای گردشگری و هتلداری تا پایان سال جاری امهال شود.
وی ادامه داد: همچنین در این جلسه با تمدید مهلت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی سال جاری و هزینه‌های آب، برق و گاز امسال و هزینه‌های مالیاتی تا پایان سال جاری موافقت شده است.
معاون اداره ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: همچنین در این نشست با پرداخت تسهیلات به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده حوزه گردشگری بر اساس بنگاه محوری مطابق دستورالعمل مصوب کارگروه اقتصادی مقابله با پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا موافقت شده و متقاضیان می‌توانند تا پایان آذر ماه سال جاری برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کنند.

وی افزود: بازپرداخت اقساط این تسهیلات از اول اردیبهشت ۱۴۰۰ خواهد بود و بنگاه‌هایی که با دستورالعمل قبل تسهیلات دریافت کرده‌اند نیز مجاز به دریافت مابه‌التفاوت تسهیلات طبق دستورالعمل جدید خواهند بود.

دیناری ادامه داد: دستورالعمل اجرایی به‌زودی ابلاغ و اطلاع‌رسانی لازم به بهره‌برداران و کسب‌وکارهای گردشگری و هتلداری استان انجام خواهد شد.

وی گفت: میزان خسارت ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا به تاسیسات گردشگری در خراسان رضوی حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال و رقم بسیار سنگینی است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی افزود: گرچه بازگشایی واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری از خرداد ماه انجام شد اما تنها حدود ۲۵ درصد تاسیسات گردشگری این استان اقدام به بازگشایی آن هم با حداقل نیرو کردند زیرا حجم خسارت وارده بسیار و تداوم شیوع بیماری احتمال انجام سفر را به شدت کاهش داده است.

وی ادامه داد: افزون بر سه ‌چهارم نیروهای شاغل این حوزه در استان به خاطر شرایط ناشی از شیوع کرونا بیکار شده‌ و از تامین هزینه‌های معیشت خانواده‌های خود بازمانده‌اند. 

دیناری گفت: افزون بر ۸۵ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در عرصه گردشگری این استان فعالیت دارند که اشتغال ۳۵ هزار نفر از این تعداد به طور مستقیم و ۵۰ هزار نفر به شکل غیرمستقیم در گرو حرکت چرخ صنعت گردشگری است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha