به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، سید حسن الحسینی درباره آخرین آمار افراد احراز هویت شده در شبکه آموزشی دانشآموز (شاد) اظهار داشت: تاکنون ۱۱ میلیون و ۶۲۷ هزار دانشآموز در شبکه شاد احراز هویت شدهاند که از این تعداد ۱۰ میلیون دانشآموز حضور فعالتری نسبت به سایر دانش آموزان داشتهاند.
مسئول شبکه شاد افزود: همچنین ۶۷۰ هزار معلم و ۱۰۶ هزار مدیر در شبکه شاد احراز هویت شدهاند و مشغول فعالیت هستند. تاکنون ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون پیغام در شبکه شاد جابجا شده است.
الحسینی درباره وضعیت استانها و میانگین استفاده آنها از شبکه شاد اظهار کرد: استانهای قم ۹۳درصد، البرز ۹۳ درصد، کرمانشاه ۹۱ درصد، قزوین ۸۹ درصد، یزد ۸۹ درصد، مرکزی ۸۸ درصد، آذربایجان شرقی ۸۸ درصد و تهران ۸۷ درصد بیشترین احراز هویت را بین دانش آموزان داشتهاند.
وی در پایان گفت: وضعیت سرعت استفاده از شبکه شاد نسبت به ابتدای شروع سال تحصیلی بهتر شده است و همچنان در تلاش برای حل مسائل مختلف این شبکه آموزشی هستیم.
به گزارش ایرنا، وزارت آموزش و پرورش از همان روزهای ابتدایی تعطیلی با شعار "آموزش تعطیل نیست" آموزش از راه دور را دستور کار قرار داد. بنابراین این وزارتخانه با کمک نهادهایی مانند صدا و سیما و وزارت ارتباطات و همچنین فعالیت معلمان شروع به آزمودن روشهای مختلف کرد.
آموزش و پرورش در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در تلاش بود به واسطه آموزش در تلویزیون روند آموزش را ادامه دهد، اما تلویزیون به دلیل برخی ضعفها از جمله کمبود وقت برای آموزش و نداشتن تعامل دو سویه میان معلم و دانشآموز نتوانست نیازهای آموزشی دانش آموزان را رفع کند، از این رو تصمیم گرفته شد تا «شبکه فراگیر ارتباط معلم با دانشآموز» طراحی شود.
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با توجه به خلاءهای آموزش از راه دور برای دانش آموزان، از همان هفته های ابتدایی تعطیلی مدارس، از ایجاد یک شبکه اجتماعی دانش آموزی مستقل برای آموزش مجازی دانش آموزان خبر داد که این وعده تقریبا یک ماه بعد در فروردین ۹۹ با راهاندازی شبکه شاد محقق شد.
راه اندازی و ایجاد شبکه شاد را می توان یکی از مهمترین اقداماتی دانست که جامعه آموزش و پرورش را در خود جای داده است.
نظر شما