۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۷:۰۲
کد خبرنگار: 1028
کد خبر: 84073868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلات زندانیان ساری با حضور مسئولان قضایی مازندران بررسی شد

ساری - ایرنا - همسو با طرح غربالگری و ساماندهی زندانیان ، نشست چهره به چهره رئیس کل دادگستری مازندران ، قضات دادسراها ، محاکم کیفری و تجدید نظر استان دوشنبه شب با زندانیان ساری برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، در این نشست که با هدف اجرای دستورالعمل جدید کاهش جمعیت کیفری زندان ها  و جبس زدایی صورت گرفت ، ۳۵۰ نفر از زندانیان ساری به صورت چهره به چهره و در گفت و گو حضوری با قضات و مسئولان قضایی استان مسایل و مشکلات خود را در میان گذاشته و درخواست های جدیدشان را به صورت مکتوب تحویل دادند.

رئیس کل دادگستری مازندران در حاشیه این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت : حبس زدایی ، دادن مرخصی به زندانیان و جلب رضایت شاکیان از اولویت های دستگاه قضایی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری افزود : همسو با این رویکرد طرح غربالگری و ساماندهی زندانیان برای جلوگیری از صدور قرارهای منتهی به بازداشت ، صدور قرارهای ناقص و مبهم و همچنین ساماندهی حبس‌ها با هدف اجرای عدالت کیفری در تصمیمات قضایی، کاهش اطاله دادرسی، حبس‌زدایی و حفظ حقوق مردم و زندانیان در همه زندان های شهرستان های استان آغاز شده است.

وی با اظهار این که طبق دستور العمل رئیس دستگاه قضایی ساماندهی و  توجه به امور زندانیان باید مورد رصد مسئولان قضایی استان قرار گیرد ، ادامه داد : امشب با همراهی قضات دادسراها ، محاکم کیفری و  تجدید نظر و همچنین دادستان مرکز ساری در نشست چهره به چهره ضمن بررسی مجدد پرونده های زندانیان درخواست های آنان شنیده شد و دستورات  لازم نیز صادر شده است.

رییس کل دادگستری مازندران با بیان این که زندانی بلاتکلیف در استان نباید وجود داشته باشد و بر اساس آمار هم تاکنون زندانی بلاتکلیف آنچنانی نیز گزارش نشده است ، گفت : با حضور میدانی و گفت و گو با زندانیان ، افرادی که به لحاظ اینکه مشمول پایان حبس هستند و باید آزاد شوند و یا مشمول ارفاق قانونی،  تعلیق ، آزادی مشروط و یا مستحق مرخصی هستند مورد توجه جدی قرار گرفته و به طور حتم عملیاتی نیز می شود. 

وی افزود : زندانیانی که به هر دلیلی حکمشان صادر نشده است با بررسی های سریع برای صدور حکم آنان پیگیری می شود و آنانی که حکمشان در دیوان عالی کشور است مانند محکومان به قتل نیز پیگیری می شود تا  تعیین تکلیف شوند. 

اکبری گفت : برخی از محکومان به زندان نیز تحت قرار نیاز به پیگیری با شکات برای اخذ رضایت دارند که از طریق شورای حل اختلاف و مددکاران زندان به صورت جدی پیگیری می شود.

وی به زندانیان محکوم به قصاص نیز اشاره کرد و بیان داشت : در این زمینه نیز کارهای خوبی در یک سال اخیر صورت گرفته است که شاهد بخشش شمار زیادی از محکومان پای چوبه دار بودیم.

رییس کل دادگستری مازندران اجرای طرح غربالگری و ساماندهی زندنیان را یک طرح مهم و ضروری دانست و گفت : این طرح به صورت حضوری در همه زندان های استان انجام می شود و تاپان سال نیز نشست چهره به چهره نیز در زندان ۲ شهرستان استان برگزار می شود.

اکبری بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی با هدف جلوگیری از شیوع بیماری  کووید- ۱۹ در زندان های استان تاکید کرد و افزود : طبق آمار هنوز موردی از این بیماری در بین زندانیان استان گزارش نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha