۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۱
کد خبر: 84074035
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگیری زندانیان درحال مرخصی مازندران به صفر رسید

ساری - ایرنا - مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی مازندران بر موثر بودن طرح حبس‌زدایی در کاهش جرایم اشاره کرد و گفت: دستگیری و حبس مجدد زندانیان در حال مرخصی یا آزاد شده در استان به صفر رسید.

علی استادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هرگونه افزایش ناامنی و سرقت ناشی از سیاسی حبس زدایی را نادرست دانست و افزود: هر سارقی مشمول مرخصی نخواهد شد و سارقان حرفه ای، آنانی که به منجر به آزار مردم می شوند و یا سارقان مسلح به هیچ عنوان مشمول حمایت های دستورالعمل حبس زدایی نمی‌شوند.

وی ادامه داد: بازگشت مجدد بیشتر زندانیان به دلایل مشکلات مالی که از قبل داشته اند و یا جرایمی همچون تصادف است که از نظر تعداد بسیار اندک هستند.

مدیرکل زندان‌های مازندران زندان‌زدایی دستگاه قضایی را جدی و بسیار اثرگذار در جامعه توصیف کرد و گفت: اگر کسی به دلیل جرایم وارد زندان شود سعی خواهد شد تا طبق راهکارهای قانونی آزاد و یا برای آزادی وی کمک شود.

استادی به طرح غربالگری زندانیان اشاره کرد و افزود: حبس زدایی، دادن مرخصی به زندانیان و جلب رضایت شاکیان از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

بخشش 32 زندانی محکوب به قصاص

استادی بر افزایش سطح آگاهی مردم و روحیه بخشش در میان شاکیان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۳۲ نفر از محکومان به قصاص استان که خطای آنان سهوی بود از سوی شاکیان بخشیده شدند.

مدیرکل زندان های مازندران بر اثر بخشی ستاد دیه و فعالیت مددکاران استان در بخشش محکومین به قصاص تاکید کرد و افزود: آزادی این افزاد که جرمشان غیرعمد بوده است عاری از آسیب و یا ناهنجاری های اجتماعی تشخیص داده شد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی مازندران به اجرای دستورالعمل پابند الکترونیکی در استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۰ نفر از زندانیان استان که طبق قانون مشمول حبس های درجه ۶ تا هشت بودند، مشمول حکم پابند الکترونیکی شدند . 

زندانها موکلف به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی هستند

وی بر لزوم اجرای تمامی مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا در مورد زندان و زندانیان در مازندران تاکید کرد و گفت: طبق مقررات زندانیان واجدین شرایط به مرخصی می‌روند تا با کاهش بار تراکم زندانیان فاصله اجتماعی به درستی رعایت شود.

مدیرکل زندان‌های مازندران بیان اینکه  اقدامات بهداشتی، ضدعفونی و تحویل اقلام بهداشتی نیز در زندان های استان مازندران به درستی اعمال می شود، ادامه داد: تاکنون در زندان های استان یک مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ نداشته‌ایم. 

به گفته استادی شرایط مکانی برای قرنطینه ۱۴ روزه افراد مشکوک درزندان ها به همراه پزشک و مسئول بهداشت فراهم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha