۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84074133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان‌های کردستان تامین شد

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۲ دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان‌های قروه و سقز و یک تانک اکسیژن برای بیمارستان رازی بانه به ارزش ۴۵ میلیارد ریال به همت هیات امنای صرفه‌جویی ارزی تامین و به این مراکز تحویل شد.

به گزارش ایرنا، دکتر فرزین رضاعی روز سه‌شنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: با توجه به شیوع و موج گسترده ویرس کرونا در استان، افزایش تعداد بیماران و بستری‌ها و نیاز مبرم بیماران مبتلا به اکسیژن مصنوعی، ۲ دستگاه اکسیژن از محل هیات امنای صرفه‌جویی ارزی خریداری و به این دانشگاه اهدا شد.

وی با بیان اینکه ۲ دستگاه اکسیژن ساز جهت بیمارستان‌های شهید بهشتی قروه با ظرفیت سه هزار لیتر و امام خمینی (ره) سقز با ظرفیت ۶۰۰ هزار لیتر تهیه شده است، افزود: یک دستگاه تانک اکسیژن نیز با ظرفیت ۲۰ هزار لیتر برای بیمارستان رازی بانه تخصیص یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: با توجه به افزایش بیماران و همچنین نیاز بیشتر به اکسیژن جهت درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به خصوص در بخش های ویژه، با پیگیری‌های مجدانه همکاران دانشگاه و معاون درمان این تجهیزات از طریق معاونت درمان وزارت متبوع و هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران به صورت اهدایی به دانشگاه تحویل و به شهرستان‌های مربوطه ارسال شد.

رضاعی ارزش ریالی دستگاه‌های مذکور را ۴۵ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: در زمان شیوع بیماری کرونا از اسفند سال گذشته تاکنون مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال جهت افزایش ظرفیت تعداد دستگاه های اکسیژن ساز و ارتقای ظرفیت دستگاه های موجود هزینه شده است.

وی تاکید کرد: برخی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که دچار عارضه حاد تنفسی یا بیماری زمینه‌ای هستند ممکن است بخاطر کمبود امکانات درمانی با توجه به حجم بالای مبتلایان به این ویروس جان خود را از دست بدهند لذا اقدامات خیرخواهانه برای خرید تجهیزات بیمارستانی می‌تواند جان همشهریان را نجات دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شهروندان خواست با رعایت پروتکل بهداشتی و همچنین کمپین در خانه می‌مانیم می‌توانند این ویروس را مهار کرده و بتوانند به زندگی  عادی خود ادامه دهند.

رضاعی از تلاش مؤثر مسوولان استان قدردانی کرد و گفت: تامین تجهیزات مذکور حاصل پیگیری مجدانه و تلاش مداوم استاندار کردستان و نمایندگان مردم شهرهای قروه، سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی است که نتیجه این اقدام ارزشمند، شایسته تقدیر و تحسین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha