بیماران بستری کرونا در استان اردبیل در حال افزایش است

اردبیل - ایرنا - استان اردبیل همچنان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد و شواهد آماری نشان می‌دهد که بیماران بستری مبتلا به کووید.۱۹ در این استان در حال افزایش است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، با ادامه روند افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان اردبیل، طی شبانه‌روز گذشته ۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، آمار فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل نیز که روز گذشته به صفر رسیده بود، امروز دوباره افزایش یافت و بر اساس آخرین داده‌‎ها، در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر از بیماران بستری جان خود را از دست دادند.

شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل در پی همکاری مردم از طریق رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و با ابتلای روزانه ۳۰ تا ۴۰ بیمار تا چند روز اخیر در وضعیت پایدار قرار گرفته بود ولی شواهد نشان می‌دهد که آمار مبتلایان رو به افزایش است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: هم‌اکنون ۲ شهرستان اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده از ترخیص ۳۴ نفر از بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل در شبانه‌روز گذشته پس از بهبودی نسبی خبر داد و افزود: از زمان شیوع کرونا در استان تاکنون ۶۸۳ نفر از اهالی این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی همچنین افزود: در حال حاضر تعداد ۲۴۸ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمان تحت مداوا قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ۲ هفته گذشته پیش نیز اعلام کرد که پیک بعدی شیوع کرونا در این استان در اواسط آبان ماه خواهد بود و باید از هم‌اکنون تمهیدات لازم برای مدیریت آن اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل پاییز و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا، لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

دکتر حبیب‌زاده همچنین اظهار کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، هم‌اکنون استان اردبیل در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا قرار دارد.

در هشت ماه گذشته، از مجموع هشت هزار و ۲۵۶ نفر بیمار کرونایی بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل، هفت هزار و ۲۳۹ نفر پس از بهبودی ترخیص شده‌ و در این مدت ۶۸۳ نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بالاترین آمار ثبت شده ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل با ۷۶ بستری روزانه و بالاترین رقم فوتی روزانه نیز ۱۷ مورد بوده است.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل که اوایل امسال به بیش از ۴۰۰ مورد رسیده بود، در پی همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی، طی ۲ ماه اخیر روند ثابت ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر را طی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha