۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84074593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای شهرکرد به زیر صفر رسید

۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۰
کد خبر: 84074593
دمای شهرکرد به زیر صفر رسید

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقرار توده هوای سرد در این استان، گفت: دمای هوای شهرکرد مرکز این استان در صبح روز سه‌شنبه به چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید.

مهران چراغپور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این توده هوای شهر برای روزهای آینده در استان مستقر است و دما طی این روزها به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی ادامه داد: به جز شهرستان لردگان در بسیاری از مناطق استان دمای هوا به زیر صفر درجه رسیده و سرمای هوا برای شهروندان محسوس است.

چراغپور در عین حال از افزایش دمای هوای پاییز امسال نسبت به میانگین بلندمدت خبر داد و گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی می‌توان اعلام کرد، امسال با افزایش یک تا ۲ درجه‌ای میانگین هوای استان در پاییز، بارش‌های موثر پاییزه با تاخیر آغاز شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از وزش باد و آسمان نیمه‌ابری برای بسیاری از مناطق استان طی هته جاری خبر داد و افزود: وقوع بارش برای هفته جاری و هفته آینده پیش‌بینی نمی‌شود.

چراغپور خاطرنشان کرد: برخلاف بارش‌های پاییز، بارش‌های فصل زمستان از وضعیت بهتری برخوردار می‌شود اما با این وجود جبران خشکسالی‌های بیش از یک دهه اخیر استان نمی‎شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۸۶ در این استان آغاز شد و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha