۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۱۲
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84074825
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار: همدان شهر فعال کشور در ورزش همگانی است

۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۱۲
کد خبر: 84074825
شهردار: همدان شهر فعال کشور در ورزش همگانی است

همدان- ایرنا- شهردار همدان گفت: هم اینک کاندید شهر فعال کشور در حوزه ورزش همگانی هستیم و باید این جایگاه را در سطوح آسیایی و جهانی مطرح کنیم.

به گزارش ایرنا؛ عباس صوفی روز سه شنبه در آیین آغاز رسمی مرحله ارزیابی طرح ملی شهرهای فعال ایران "شفا" در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین اظهار داشت: ورزش همگانی همدان افتخار کشور است و تاکنون اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه رقم خورده است.

وی اضافه کرد: همدان کاندید شهر فعال کشور است و امروز شاهد ارزیابی این شهر در قالب طرح ملی شهرهای فعال ایران "شفا" هستیم.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: مدیریت شهری همدان در کنار توجه به توسعه زیرساخت‌های عمرانی، در مباحث انسانی نیز توجه جدی داشته است و همواره سعی داشته‌ایم ورزش همگانی را در سطح جامعه توسعه دهیم.

وی بیان کرد: زمینه های لازم را مهیا ساخته‌ایم تا همگان در کنار زندگی روزمره خود به ورزش بپردازند و در این راستا به دستگاه ورزش و هیات ورزش‌های همگانی استان کمک کرده‌ایم.

شهردار همدان با اشاره به اینکه همدان در حوزه ورزش پیاده روی و صبحگاهی در کشور مطرح است، گفت: در همین راستا زیرساخت‌هایی را به خصوص برای پیاده روی در سطح شهر ایجاد کردیم و طرح پیاه روسازی‌ها یکی از اقدام‌های مهم مدیریت شهری در راستای توسعه ورزش همگانی است.

صوفی با تاکید بر توسعه ورزش‌های همگانی در سایر رشته‌ها گفت: به زودی طی قرارداد منعقد شده، ۱۰ ایستگاه دوچرخه سواری در سطح شهر راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این ایستگاه‌ها با رعایت استانداردهای لازم ایجاد خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان نیز در این مراسم گفت: جامعه کرونایی امروز نیازمند توسعه و ترویج هرچه بیشتر ورزش همگانی است.

حمید سیفی با تاکید بر ضرورت همگانی‌تر شدن ورزش در استان با توجه به خمودگی ناشی از ویروس کرونا، افزود: امروز ویروس کرونا موجب استرس و اضطراب بیش‌ازپیش خانواده‌ها شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما در حوزه ورزش همگانی فراهم‌سازی زیرساخت‌های موردنیاز برای توسعه و ترویج این مهم است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان یادآور شد: فعال کردن جشنواره‌ها به صورت مجازی یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توان فعالیت ورزشی را به دور از ویروس کرونا انجام داد و استان همدان در این حوزه از ابتدای سال جاری دارای سابقه است.

وی افزود: طرح ملی شهر فعال، ازجمله طرح‌های ملی فدراسیون ورزش‌های همگانی است که در راستای توسعه سیستم‌های فعال و استفاده از ظرفیت عظیم شهرداری‌ها در توسعه ورزش همگانی طراحی‌شده است.

سیفی بیان کرد: شهرداری همدان در راستای تامین زیرساخت‌ها و فضاهای ورزش همگانی در بوستان‌های استان همدان اقدام‌های بسیار خوب و شایسته‌ای انجام داده که امیدواریم این مهم در آینده نیز تداوم داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha