۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84075120
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نانواهای بوکان نان را به سوپرمارکت‌ها نفروشند

۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۹
کد خبر: 84075120
نانواهای بوکان نان را به سوپرمارکت‌ها نفروشند

مهاباد- ایرنا- رییس شرکت خدمات بازرگانی دولتی بوکان گفت: برای نظارت بیشتر بر نانوایی‌ها و جلوگیری از کمبود نان در این شهرستان، خبازی‌ها حق فروش نان به سوپرمارکت‌ها را ندارند.

وریا شیرزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نانوایان سطح شهر از فروش نان به سوپرمارکت‌ها منع شده‌اند و همزمان با اجرای این طرح هشت تُن نان لواش بسته بندی از تهران در قالب ستاد تنظیم بازار خریداری شده است.

وی افزود: این مقدار نان روز گذشته توسط اتحادیه خواربارفروشان بوکان در بین سوپرمارکت‌های فعال در سطح شهر توزیع شد و مابقی نیز امروز در میان سوپرمارکتی‌های سطح شهر بوکان توزیع می‌شود.

رییس شرکت خدمات بازرگانی دولتی بوکان اضافه کرد: این نان‌ها با کیفیت عالی، استاندارد و دارای نشان سیب سلامت در تمامی سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌ها هر بسته ۳۰۰ گرمی به قیمت ۱۵ هزار ریال توزیع و آنها نیز با قیمت ۱۸ هزار ریال در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه درخواست افزایش سهمیه آرد نانواهای شهرستان نیز به استان ارسال شده است، اظهار داشت: تا زمانی که احساس می‌شود که شهرستان بوکان به این نان احتیاج دارد نان وارد بوکان خواهد شد تا در این زمینه کمبود نداشته باشیم.

"شیرزاد" با اشاره به توزیع یک هزار و ۸۰۰ تُن آرد در بوکان به صورت ماهانه افزود: هم اکنون برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام گرفته که هیچ گونه نگرانی برای تامین آرد وجود ندارد.

وی گفت: تعداد نانوایی‌هایی که در سطح شهرستان که مجوز دریافت سهمیه آرد دارند، ۳۹۲ واحد است که از این تعداد ۶۳ واحد آن نانوایی روستایی و مابقی در شهر فعالیت دارند.

در بوکان ۱۳ واحد سنگک پز، ۳۲ واحد بربری، یک واحد نان فانتزی، ۱۶۸ واحد لواش سنتی، ۱۱۴ واحد لواش ماشینی و یک واحد سایر نان‌های سنتی وجود دارد که در تامین انواع نان شهروندان فعالیت دارند.

بوکان سومین شهر پرجمعیت استان به شمار می‌رود و ۷۰ درصد اشتغال این شهرستان در بخش کشاوری است.

این شهرستان با ۲۵۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و در ۱۹۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha