۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 84075205
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ درصد از متقاضیان وام ازدواج خراسان شمالی تسهیلات دریافت کردند

بجنورد- ایرنا- معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر متقاضی دریافت وام ازدواج در نیمه نخست امسال بودند که از این میزان ۴۰ درصد موفق به دریافت آن شدند.

مصیب اکبرزاده روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بین هفت هزار و ۵۷ نفر نیز در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند که این میزان ۶۰ درصد را شامل می شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج ها امسال ۵۰۰ میلیون ریال است، اظهار داشت: میزان پرداخت وام ها به این افراد ۲ هزار و ۴۱۷ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال بوده است.

اکبرزاده با اشاره به اینکه تنها در مرداده ماه سال جاری ۸۲۱ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج پرداخت شده است، تصریح کرد: هم اکنون درخواست سایر متقاضیان در سیستم ثبت شده که با سقف انتظار (یکماهه) این وام ها از طریق بانک های عامل پرداخت خواهد شد.

وی آگاه‌سازی، اطلاع رسانی و آموزش به ویژه قبل از ازدواج به خانواده ها و زوج ها از برنامه های این نهاد دانست و افزود: تاسیس چهار مرکز راهنمایی و مشاوره در مناطق کم برخوردار خراسان شمالی، تشکیل سه سمن دیگر علاوه بر  ۹ سمن فعال در حوزه ازدواج جوانان و برگزاری ۱۵ کارگاه آموزشی مجازی ازدواج از برنامه های این نهاد در سال جاری است.

خراسان شمالی بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ حدود ۲۷۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ سال دارد که حدود ۳۲ درصد جمعیت استان را شامل می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha