رتبه اول کیش در نمره آزمون های نهایی استان هرمزگان

کیش-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش کیش از رتبه اول این جزیره در کسب نمره آزمون های نهایی استان خبر داد.

در ابتدای این جلسه سرپرست آموزش و پرورش کیش با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه آموزش و پرورش جزیره نسبت به میانگین کشور و حتی استان کمتر است گفت: در جزیره کیش ۴۹ درصد دانش آموزان در مدارس ابتدایی، ۲۳ درصد مدارس متوسطه دوره اول و ۲۸ درصد در مدارس متوسطه دوره دوم در حال تحصیل هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۹ هزار و ۲۴۶ دانش آموز در جزیره کیش وجود دارند که یک هزار و ۲۸۸ نفر از آنها  در مدارس غیر دولتی و ۷ هزار و ۹۵۸ دانش آموز در مدارس دولتی تحصیل می کنند.

حیدری راد در خصوص وضعیت معیشت و درآمد فرهنگیان جزیره نیز افزود: در حال حاضر میانگین درآمد فرهنگیان ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با احتساب ۲۷۳ هزار تومان حق جذب و حق مسکن و میانگین هزینه ۵۰۰ هزار تومانی سفر و میانگین هزینه های ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی معیشت و ۴ میلیون هزینه ماهیانه اجاره بهای مسکن، هر ماه ۲میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کسری دارند. وی خواهان نگاه ویژه سازمان منطقه آزاد کیش و اداره کل آموزش و پرورش استان به این مسئله شد.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست به افزایش فضاهای آموزشی جزیره اشاره کرد و افزود: در جزیره کیش وضعیت به شدتی که تصور می شود نامطلوب نیست؛ اما آنچه ما انتظار داریم ارتقاء سطح کمی و کیفی این حوزه است.

غلامحسین مظفری با تاکید براینکه نباید تلاش ها و زحمات همکاران در آموزش و پرورش کیش را نادیده گرفت افزود: به دلیل اینکه اینجا کیش است ما به استانداردهای معمول قانع نیستیم و انتظار بیشتری از وضعیت موجود داریم.

موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به اینکه کیش دارای رتبه اول کسب نمره آزمون های نهایی در استان است افزود: علت تراکم جمعیتی کیش نسبت به استان هرمزگان به سبب این است که پراکندگی جغرافیایی در استان بیشتر بوده و تعداد بسیاری شهرستان و روستا در استان هرمزگان وجود دارد که از دانش آموزانی کمتر از ۱۰ نفر برخوردار است؛ اما در کیش روستایی وجود ندارد و تراکم دانش آموزان در یک فضای کوچک بی تردید افزایش جمعیتی را در هر کلاس در پی خواهد داشت که با افزایش فضای فیزیکی و ساخت مدارس جدید از این تراکم کاسته می شود.

سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در  این نشست با اشاره به ساخت دو مدرسه ۱۸ کلاسه در جزیره کیش با مساحت ۱۰ هزار و ۸۸۴ متر مربع و زیربنای ۶هزار ۸۰۰ متر مربع که به افزایش فضای فیزیکی آموزشی در کیش کمک می کند افزود: در بودجه سال جاری سازمان منطقه ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت توسعه امر آموزش پیش بینی شده است. وی اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان به حق جذب، کمک هزینه مسکن و کارانه اداری فرهنگیان به صورت ماهیانه و ۱۵ میلیون تومان به هزینه های جاری آموزش و پرورش را از دیگر کمک های سازمان منطقه آزاد کیش به آموزش و پرورش جزیره برشمرد. پورعلی همچنین از اختصاص ۴۷ میلیارد تومان  به آموزش و پرورش در حوزه ساخت و ساز، ارتقاء برنامه های فرهنگی و آموزش عالی خبرداد.

محمد علی وکیلی نماینده دوره گذشته مجلس و سررپرست معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز در این نشست با اشاره به اینکه، آموزش وپرورش شاخص مهمی در ارزیابی میزان توسعه یافتگی است افزود: اگر چه جزیره کیش جایگاه خود را در کشور پیدا کرده اما آنچه در ارتباط با آموزش وپرورش و ساختار و جهت گیری آموزشی، فضای فیزیکی و منزلت معلمان دیده می شود هیچ نسبتی با شاخص توسعه یافتگی و جایگاه کیش ندارد و این زیبنده این جزیره نیست.

وی با تاکید بر اینکه عقب ماندگی های موجود باید جبران شود و این جبران نیاز به همت بیشتری دارد افزود: باور پذیر نیست اینکه گفته شود سرانه آموزشی کیش کمتر از سرزمین اصلی و حتی تراکم دانش آموزی آن در هر کلاس بالاتر از استان بوده و وضعیت معیشتی معلمان شرایط مناسبی ندارد.

وکیلی با تاکید بر اینکه باید گام های اساسی برای جبران این عقب ماندگی برداشته شود تاکید کرد: در گذشته تفاهم نامه های بسیاری در حوزه آموزش و پرورش در جزیره کیش با مسئولان در سطح وزارتخانه تنظیم شده اما اجرایی نشده است

نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، محمدعلی وکیلی سرپرست معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، رئیس اداره آموزش و پرورش کیش، رئیس شورای شهر کیش وجمعی از مسئولان محلی ، دیشب در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha