۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84075802
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۲ طرح در اشنویه مشمول تسهیلات کرونایی شدند

۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۶
کد خبر: 84075802
۱۸۲ طرح در اشنویه مشمول تسهیلات کرونایی شدند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشنویه گفت: ۱۸۲ طرح در این شهرستان مشمول دریافت تسهیلات کرونا شده و تاکنون بیش از ۷۲ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به واحدهای صنفی آسیب‌دیده از این بیماری پرداخت شده‌است.

مجنون آموسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۷۹ طرح در رسته‌های ۱۴گانه به بانک‌های عامل ارجاع شده و ۱۲۸ طرح رسمی و ۴۴ طرح غیررسمی و هفت طرح خویش‌فرمایی توانسته‌اند  ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: ۱۰۵ طرح تسهیلات خود را به میزان حدود ۷۲ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند و ۴۰ طرح در مرحله توزیع استانی و ۲۸ طرح نیز در دست بررسی شعبه شهرستانی و ۶ طرح نیز به مرحله انعقاد قرارداد و تصویب بانکی رسیده‌ است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشنویه اظهار داشت: وزارت راه‌وشهرسازی با ۱۰۳ طرح ویژه رانندگان، دارای بیشترین آمار برخورداری از این تسهیلات است و انتظار می‌رود با تکمیل فرایند پرداخت موجب حفظ اشتغال ۳۳۸ نفر از شاغلین شود.

آموسی گفت: مبلغ تسهیلات در نظر گرفته شده برای کسب و کارهای آسیب دیده ۱۲۰ میلیون ریال و برای واحدهایی که به دستور ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شده‌اند، ۱۶۰ میلیون ریال و رانندگان و غیربیمه‌ای‌ها ۶۰ تا ۸۰ میلیون ریال تعیین شده که میزان سود آن ۱۲ درصد و مدت پرداخت آن ۲۴ ماه با مدت تنفس سه ماهه است.

وی با اعلام اینکه مهلت مقرر شده برای صاحبان واحدهای صنعتی و صنفی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا تا پایان مهرماه سال جاری است، بیان کرد: ۱۴ رسته شغلی از جمله مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و آموزشگاه‌های رانندگی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب‌های شیوع ویروس کرونا هستند.

وی اظهار داشت: صاحبان واحدهای صنعتی و صنفی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در شهرستان باید هرچه سریع‌تر قبل از اتمام مهلت تعیین شده در سامانه کارا ثبت نام کنند.

شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، باعث تعطیلی، رکود بخش های اقتصادی و خسارت به اصناف و بازاریان در همه کشورها شده است.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha