۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84075827
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نصب سامانه کمک ناوبری در فرودگاه ارومیه ۸۰ درصدی پیشرفت دارد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: پس از اجرای عملیات فوندانسیون از اواسط مرداد امسال کارهای اصلی سایت از جمله نصب کانترپوزها، اجرای عملیات سیویل ورک آغاز و طی ۶ هفته پیشرفت طرح به ۸۰ درصد رسیده است.

محمدعلی نائل قراملکی روز چهارشنبه در بازدید استاندار آذربایجان‌غربی از مراحل نصب سیستم کمک ناوبری فرودگاه شهید باکری ارومیه اظهار داشت: روند اجرایی این طرح حدود ۲ هفته از برنامه زمان‌بندی جلوتر است.

وی ادامه داد: برای نصب این سیستم ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود و طی یک ماه آینده، عملیات نصب و راه اندازی سامانه DVOR/DME فرودگاه ارومیه به پایان می‌رسد و سیستم آماده عملیات وارسی پروازی جهت تایید عملکرد آن خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده با مرکز وارسی پروازی تا ۲ ماه آینده بعد از نصب نهایی دستگاه، وارسی پروازی انجام خواهد شد تا سامانه جدید عملیاتی و آماده سرویس دهی به پروازها شود.

قراملکی اضافه کرد: این سامانه در ۲ بخش هوایی و طرح تقرب فرودگاه شهید باکری ارومیه سرویس ناوبری هوایی ارائه خواهد داد.

به گزارش ایرنا دستگاه DVOR/DME یکی از پیشرفته ترین و بروز ترین سامانه‌های کمک ناوبری موجود در سطح کشور بوده که با ارسال اطلاعات همزمان موقعیت هواپیما را در آسمان نسبت به شمال مغناطیسی تعیین و فاصله هواپیما تا فرودگاه مقصد را مشخص می کند با جایگزینی سیستم DVOR/DME به جایVOR/DME تا حدود زیادی مشکلات مربوط به وجود موانع اطراف و تاثیر آنها بر عملکرد سیستم از بین رفته و ایمنی پرواز به شکل قابل ملاحظه ی افزایش خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha