۹۱ کیلومتر از پیاده‌راه‌های پایتخت بهسازی شد

تهران- ایرنا- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کرد: بیش از ۹۱ کیلومتر از پیاده‌راه‌های پایتخت بهسازی و مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در طول آن ایجاد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوری دیلمی با اشاره به دستاوردهای اجرایی طرح ۵۰۰ کیلومتری احداث مسیرهای دوچرخه و بهسازی معابر پیاده رو موسوم به "طرح بهراه" گفت: طرح مذکور هم اکنون در حدود ۱۹۰ کیلومتر طول از معابر پایتخت در حال اجرا است و به لحاظ پراکندگی جغرافیایی، تمام مناطق ۲۲گانه شهر تهران را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: این طرح با نگاهی همه جانبه به ملاحظات مناسب سازی معابر برای افراد دارای معلولیت و نیز رعایت استانداردهای مرتبط به جانمایی تاسیسات شهری، فضای سبز، مبلمان شهری و مسیر دوچرخه سواری درحال اجرا است.

به گفته صبوری، تهران در چشم انداز این طرح، مسیر ۵۰۰ کیلومتری پیاده روی و دوچرخه سواری به صورت پیوسته و مناسب برای تمام اقشار جامعه خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در عین حال فراهم ساختن ۵۰۰ کیلومتر پیاده روی استاندارد، برای شهری که از ۱۲ هزار کیلومتر معبر پیاده رو برخوردار است را به مثابه قرار گرفتن در نقطه آغاز راه ارزیابی کرد.

وی خاطرنشان کرد: استمرار اقدامات مربوط به ارتقای کیفیت پیاده روهای شهر تهران نیازمند تغییر در سیاست ها و رویکردهای عمرانی و ترافیکی خودرومحور و تلاش برای بازگرداندن عرصه های عمومی به شهروندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha