۲۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۰
کد خبر: 84076964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوگواره شعر ترکی عاشورایی در اردبیل برگزار شد

۲۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۰
کد خبر: 84076964
 سوگواره شعر ترکی عاشورایی در اردبیل برگزار شد

اردبیل - ایرنا- سوگواره منطقه‌ای شعر ترکی عاشورایی با انتخاب برترین آثار ادبی ارسالی به این سوگواره در امامزاده صالح(ع) اردبیل برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از حوزه هنری استان اردبیل، در این سوگواره وفا منافی، روزبه صمدی و امیر رستم نژاد از اردبیل به عنوان نفرات اول تا سوم برگزیده شده و  قادر ایمانزاده، محمدرضا قربانی از آذربایجان غربی، سعید اقبالی، علاءالدین اشرفی، امیر رسولی از زنجان و شهرام علیزاده از اردبیل نیز به عنوان برگزیدگان تقدیری انتخاب و با اهدای لوح سپاس مورد تجلیل قرار گرفتند.

امیر رجبی رییس حوزه هنری استان اردبیل در آیین اختتامیه این سوگواره  گفت: فراخوان سوگواره منطقه‌ای شعر ترکی عاشورایی در ابتدای ماه محرم در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان اطلاع رسانی شد که شاعران ۱۹۳ اثر را به دبیرخانه ارسال کردند.

وی از سطح کیفی بالای این سوگواره خبر داد و افزود: به اذعان هیات داوران، آثار ارسالی به سوگواره از سطح کیفی بالایی برخوردار بود که این، کار داوران را برای انتخاب آثار برتر سخت کرده بود.

او هدف از برگزاری این سوگواره را تشویق شعرای عاشورایی و ایجاد زمینه برای تقویت قالب و محتوای اشعار عنوان کرد و افزود: استمرار این سوگواره در ایام و مناسبت‌های مختلف باعث جذب علاقمندان به سمت ارزش‌ها و آموزه‌های دینی خواهد شد.

سوگواره منطقه‌ای شعر ترکی عاشورایی گفت: آثار برگزیده در قالب کتاب مجموعه شعر عاشورایی با نام صاحب اثر و ویرایش دبیرخانه منتشر خواهد شد..

حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در این آیین گفت: عایدات وقف برای چاپ کتاب و احداث کتابخانه های عاشورایی استفاده و از پژوهش‌های حوزه اشعار عاشورایی حمایت می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت شعر آئینی در مداحی و مرثیه سرایی، این اشعار را صادقانه‌ترین شعر و خالصانه‌ترین نوع آن عنوان کرد و گفت: اشعار آئینی آگاهانه و بعضاً فطری از درون شعر شاعر آئینی در قالب کلماتی موزون بر می‌خیزد و زمانی جلوه گر می‌شود که روحی لطیف و غنی آن را می‌سراید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha