شعله‌های آتش در منطقه حفاظت شده بمو شیراز فرونشست

شیراز-ایرنا-مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آتشی که از عصر امروز (بیست و پنجم مهرماه ۹۹) به جان منابع طبیعی و منطقه حفاظت شده بمو شیراز افتاده بود، هم اینک مهار شده است.

محمدهادی قانع، شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران بیان کرد: حوالی ساعت ۱۷ و ۵۲ دقیقه امروز (جمعه) موضوع وقوع آتش سوزی در ارتفاعات بمو گزارش شد و متعاقب آن ۲۰ آتش نشان از ایستگاه‌های ۳، ۱۲ و ۹ شیراز به محل این آتش سوزی اعزام شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این آتش سوزی در ارتفاعات کوه بمو و خط راس قله اتفاق افتاد، تیم‌های تخصصی کوهستان نیز با تجهیزات مورد نیاز به ارتفاعات منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: این آتش سوزی پس از حدود سه ساعت تلاش آتش نشانان، نیروهای امدادی و مردم مهار شد.

قانع، با بیان اینکه هنوز علت این آتش سوزی و وسعتی که حریق در آن رخ داد به طور دقیق مشخص نیست، اظهار داشت: هم اکنون آتش نشانان و نیروهای امدادی در حال لکه‌گیری آتش در منطقه یاد شده هستند.

پارک ملی بمو که نام آن از کوه بمود برگرفته شده، با وسعت ۴۸ هزار هکتار در جاده شیراز - مرودشت و در ۱۰کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد. این پارک حفاظت شده، ۳۲ گونه پستاندار، ۹۱ گونه پرنده، ۱۹ گونه خزنده و سه گونه دوزیست را در خود جای داده است.
این پارک همچنین زیستگاه گونه‌های شاخص جانوری از جمله پلنگ، گرگ، گراز، کفتار، کاراکال، گربه وحشی، روباه معمولی، تشی، سمور سنگی، قوچ و میش وحشی، کل و بز وحشی و آهو است.

پارک ملی بمود که حدود ۴۰ سال است تحت حفاظت محیط زیست این استان قرار دارد، در چند سال گذشته شاهد آتش‌ سوزی‌های متعدد بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha