۲۶ مهر ۱۳۹۹، ۲۰:۳۸
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84078128
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آئین شام غریبان امام رضا(ع) در گلستان برگزار شد

گرگان - ایرنا - مراسم شام غریبان شهادت امام رضا (ع) امشب شنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد و اماکن متبرکه استان گلستان برگزار شد.

سخنرانان و واعظان در این آیین های عزاداری در سخنانی کوتاه به سبب جلوگیری از گسترش کرونا، به بیان ویژگی های اخلاقی و سیره امام رضا(ع) پرداخته و بر پیروی از رفتار و سیره ایشان تاکید کردند.

مردم گلستان هم در این مراسمات در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه در رثای هشتمین امام شیعیان به سر و سینه زدند.

میزبانی ازحداقل ظرفیت اماکن مذهبی و نظارت سختگیرانه در اجرای پروتکل های بهداشتی نیزمانع حضور علاقه‌مندان و ارادتمندان به خاندان اهل بیت نشد و عزاداران گلستانی علاوه بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیشتر مراسم این ایام را در فضای روباز و محوطه بیرونی اماکن مذهبی برگزار کردند.

نصب پرچم های سیاه و پارچه نوشته در میادین شهر و مغازه ها با مضامین تسلیت شهادت امام رضا(ع) از دیگر نشانه های عزاداری گلستانی ها در سوگ هشتمین امام شیعیان بود.

همچنین تعدادی از شهروندان گلستانی با رعایت حداکثری موارد بهداشتی با حضور درآستان مبارک امام زادگان و بقاع متبرکه استان با خواندن دعا و نوحه به آن امام همام ابراز ارادت کردند.

امام علی بن موسی الرضا (ع)، هشتمین امام از سلاله پاک رسول خدا (ص) در سحرگاه روز ۲۹ صفر سال ۲۰۳هجری قمری توسط مامون خلیفه عباسی به شهادت رسید و در شهر طوس (مشهد فعلی) به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha