اجرای طرح گردشگری در جنگل تیلاکنار عباس‌آباد منتفی شد

نوشهر - ایرنا - معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر گفت که واگذاری منطقه جنگلی تیلاکنار بخش سلمانشهر از توابع شهرستان عباس آباد برای اجرای طرح گردشگری به خاطر مغایرت با قانون برنامه ششم توسعه منتفی است.

به گزارش ایرنا ، ایجاد منطقه گردشگری در این منطقه جنگلی که حدود ۲۰۰ هکتار مساحت دارد از سال های ۱۳۹۵ بنا به خواسته مسئولان دست اندرکار و اعلام آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت و تا مرحله انتشار آگهی مناقصه و انعقاد قرارداد با پیمانکار پیش رفت ولی بعدا متوقف شد.

جنگل تیلاکنار چون در مسیر منتهی به غار دانیال در جنوب شهر سلمانشهر قرار دارد ، به طوری سنتی محل اطراق گردشگران و بازدیدکنندگان غاز و طبیعت گردان بود و به همین دلیل هم برای اجرای طرح گردشگری مورد توجه قرار گرفت.

رحمت علیزاده جیرکل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با اینکه کتابچه راهنمای این طرح  تدوین شد و کار تا مراحله آگهی مناقصه و انعقاد قرار داد با مجری طرح نیز پیش رفت ، ولی در این مرحله با اجرای قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی کشور مواجه شد و این قانون هم هرگونه تغییر کاربری و واگذاری مناطق جنگلی به شکل مستقل و انتزاعی به اشخاص حقیقی و حقوقی را منع کرده است.

وی گفت : در طرح مدیریت پایدار جنگل های شمال نیز روی این موضوع تاکید شده که بحث صیانت ، احیا و بهره برداری از جنگل های شمال براساس پهنه بندی حوضه آبخیز و منطبق با مطالعات طرح نیمه تفصیلی باشد که باز هم اجرای طرح گردشگری با طرح مدیریت مغایر است .

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت که نشستی هم هفته پیش با موضوع چالش های گردشگری در فرمانداری عباس آباد برگزار شد و یکی از موضوعات مورد بحث منطقه جنگلی تیلاکنار بخش سلمانشهر بود که با ارائه دلایل روشن و جامع علت ممنوعیت واگذاری این منطقه جنگلی برای مسئولان حاضر در این نشست مطرح شد.             

جنگل های شهرستان ۵۰ هزار نفری عباس آباد ۳۳ هزار هکتار مساحت دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha