هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال تسهیلات در خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی گفت: امسال یک هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه برای اجرای طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری و تولیدی در این استان پرداخت شد.

علی اکبر اکبری‌راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مبلغ در نیمه نخست امسال برای ۱۷ طرح حوزه صنعت به مبلغ یک هزار و ۲۹۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت: همچنین در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یک طرح به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۰ نفر و در حوزه جهاد کشاورزی ۷۲ طرح به مبلغ ۱۴۳ هزار و ۹۷ میلیون ریال و اشتغال ۶۵ نفر از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی با اشاره به تسهیلات پرداختی در حوزه صنعت، معدن و تجارت از منابع مختلف در نیمه نخست سال جاری اظهار داشت: در بخش صنعت ۳۳ پروانه به مبلغ سه هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال و اشتغال ۴۷۲ نفر صادر شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت در بخش معدن ۱۴ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۳۶ میلیارد ریال و اشتغال ۷۸ نفر و در بخش صنوف یک هزار و ۴۲۸ پروانه صنفی به مبلغ ۲۸۵ میلیارد ریال تسهیلات و اشتغال سه هزار و ۵۷۰ نفر از تسهیلات برخوردار شده‌اند.

اکبری‌راد عنوان کرد: در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز از محل تفاهم‌نامه طرح‌های گردشگری صندوق کارآفرینی امید و استانداری، ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات با اشتغال ۷۵ نفر پرداخت شده است.

وی گفت: امسال از محل اعتبار توسعه مکانیزاسیون کشاورزی نیز تسهیلات ۲۷۹ طرح به مبلغ ۱۱۸ میلیارد و ۵۹ میلیون ریال با پیش‌بینی اشتغال ۲۷۹ نفر پرداخت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha