۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 84079949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب شرب مهاباد فاقد هر نوع آلودگی میکروبی و بیولوژیکی است

مهاباد- ایرنا- سرپرست اداره آب و فاضلاب مهاباد گفت: کیفیت آب شرب این شهر به صورت شبانه‌روزی رصد می‌شود و فاقد هرگونه آلودگی میکروبی و بیولوژیکی است.

کمال نالوسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انتقاد برخی از شهروندان نسبت به کیفیت آب شرب اظهار داشت: این بخش مهم از طریق شبکه بهداشت و درمان و کارشناسان اداره آب و فاضلاب به صورت شبانه‌روزی مورد نظارت و کنترل‌ قرار دارد.

وی در خصوص زرد رنگ بودن آب شرب نیز بیان کرد: این مشکل تنها مربوط به ظاهر آب بوده و به خاطر کاهش حجم آب سد مهاباد در این فصل از سال و اختلاف دمایی آب در لایه‌های مختلف آن به وجود آمده است.

سرپرست اداره آب و فاضلاب مهاباد گفت: تصاویری که در فضای مجازی در خصوص کدربودن آب شرب این شهر منتشر شده منطبق با واقعیت نیست اما هم‌اکنون آب شرب این شهر، از شفافیت ماه‌های قبل برخوردار نیست و رنگی مایل به زرد دارد.

وی با اشاره به فعالیت تصفیه‌خانه جدید آب شرب این شهر نیز گفت: این تصفیه‌خانه که از سال قبل شروع شد هم اکنون ۴۰ درصد آب شرب این شهر را تامین می‌کند که تا پایان آبان امسال آب تمام مشترکان مهاباد از طریق تصفیه‌خانه جدید تامین می‌شود و مشکل رنگ آب نیز برطرف خواهد شد.

وی اظهار داشت: این تصفیه‌خانه از نوع "داف" و جدیدترین فرآیند تصفیه آب در سطح کشور است که با ظرفیت برداشت ۷۵۰ لیتر آب در ثانیه قادر است تا افق سال ۱۴۱۸ برای بیش از ۲۴۶ هزار نفر جمعیت شهری مهاباد آب شرب سالم و بهداشتی تامین کند.

"نالوسی" با بیان اینکه عملیات احداث این تصفیه‌خانه در قالب قرارداد ساخت، بهره‌برداری و انتقال (BOT) در سال ۱۳۹۳ آغاز شده ادامه داد: تصفیه‌خانه مهاباد قادر است در شبانه‌روز بیش از ۶۴ هزار متر مکعب آب را تصفیه و وارد مدار مصرف کند.

در چند روز گذشته تصاویری از تغییر رنگ آب شرب مهاباد در فضای مجازی منتشر شده که مایه نگرانی شهروندان شده بود و به همین دلیل برخی افراد آب شرب مورد نیاز خود را از چشمه‌ها و سایر منابع آبی تامین می‌کنند.‌

هم‌اکنون شرکت آب و فاضلاب مهاباد دارای ۴۹ هزار و ۴۱۰ مشترک شهری و ۱۵ هزار و ۷۰۰ مشترک روستایی است و تمامی جمعیت شهری و ۸۴ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را تحت پوشش دارد.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha