۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84080003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشاورزان چهارمحال و بختیاری کشت دیم پاییزه را با تاخیر آغاز کنند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های موجود مبنی بر تاخیر در بارش‌های پاییز امسال، توصیه می‌شود تا کشاورزان کشت دیم را با تاخیر آغاز کنند.

مهران چراغپور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه‌بر آن نسبت به رعایت بهداشت باغات، هرس درختان و جمع‌آوری و سوزاندن میوه‌های آلوده در  باغات اقدام شود.

وی با اشاره به کاهش محسوس دما در روزهای آینده تصریح کرد: کشاورزان به منظور افزایش مقاومت درختان در برابر تنش کاهش دما از کودهای پتاسیم برای باغات خود استفاده کرده و گلخانه‌داران نسبت به تنظیم دما، رطوبت و تهویه مناسب گلخانه اقدام کنند.

چراغپور با بیان اینکه در هفته جاری جو پایداری بر استان حاکم است، اظهار داشت: برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سرعت باد در نواحی شرقی استان افزایش پیدا می‌کند و غبار صبحگاهی برخی مناطق استان را فرا می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از روز پنجشنبه روند کاهشی دما شدت می‌گیرد و کمینه دمای بسیاری از مناطق استان همچنان زیرصفر خواهد بود.

چراغپور کمینه دمای صبح روز دوشنبه شهرکرد را چهار درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: این روند کاهشی همچنان در استان پایدار است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۸۶ در این استان آغاز شد و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha