۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84080025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰ درصد دانش‌آموزان عشایری چهارمحال و بختیاری به شبکه شاد دسترسی ندارند

شهرکرد- ایرنا- رییس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه فراگیری آموزش در شبکه شاد در زمان شیوع کرونا، گفت: هم‌اکنون ۹۰ درصد دانش‌آموزان آموزش و پرورش عشایری استان به دلیل مشکل نداشتن گوشی تلفن هوشمند، تبلت و اینترنت پر سرعت، به شبکه شاد دسترسی ندارد.

حاتم خالدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون هشت هزار و ۳۱۱ دانش‌آموز عشایری در مقاطع مختلف تحصیلی و یکهزار و ۳۵ نوآموز در مقطع پیش دبستانی مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فراگیری برگزاری کلاس‌های درس غیر حضوری در سایر نقاط استان، گفت: بیش از ۹۲ درصد دانش‌آموزان عشایری استان در کلاس درس حاضر و به صورت حضوری آموزش می‌بینند.

خالدی، با اشاره به اینکه ۱۵۱ مدرسه در مناطق عشایری استان فعال است، گفت: از این تعداد چهار مدرسه شبانه‌روزی عشایری است که سه مدرسه خاص دختران و یک مدرسه پسران در مقطع متوسطه اول و دوم است.

رییس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: بالای ۸۲ درصد دانش‌آموزان عشایری استان در شهرستان لردگان مشغول تحصیل هستند. 

خالدی گفت: ۱۴ مدرسه در حوزه عشایر کوچرو در استان فعال است که بیشتر این مدارس در شهرستان کوهرنگ مستقر است.

وی به نبود اینترنت پرسرعت در برخی از مناطق عشایرنشین و همچنین دسترسی نداشتن به تبلت و گوشی هوشمند برای اتصال به شبکه شاد به عنوان مهمترین مشکلات دانش‌آموزان این مناطق اشاره کرد، گفت: این امر باعث شده که بیشتر کلاس‌های درس این دانش‌آموزان به صورت حضوری برگزار شود.

وی با اشاره به وضعیت گسترش شیوع ویروس کرونا در شهرستان لردگان گفت: برگزاری کلاس درس غیرحضوری در این منطقه، نیاز به کمک خیران برای تامین گوشی هوشمند است.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری با بیش از ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایر برون و درون کوچ دارای هفت هزار و ۲۴۰ دانش‌آموز در تمام مقاطع تحصیلی است.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha