۶ نفر از سوداگران مرگ در درگیری با پلیس سمنان به هلاکت رسیدند

سمنان- ایرنا- رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان گفت: ۶ باند مسلح مواد مخدر با تلاش پلیس و به‌ کارگیری شگردهای تخصصی طی نیمه نخست امسال در استان متلاشی و ۶ نفر از سوداگران مرگ به هلاکت رسیدند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ عباس نادعلی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا در سالن اجتماعات ستاد فرماندهی انتظامی استان سمنان ابراز داشت: نیمه نخست امسال با تلاش پلیس و شناسایی ۶ باند مسلح قاچاق مواد مخدر، ۹ قبضه اسلحه نیز کشف شد.

وی ادامه داد: نیمه نخست امسال ۳۷ باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر در استان سمنان شناسایی و متلاشی شد و هشت تن و ۱۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز در این مدت کشف شد.

وی بیان کرد: نیمه نخست امسال ۲۱ نفر از عناصر اصلی باندهای قاچاق در عملیات مشترک پلیس مبارزه مواد مخدر استان با استان‎‌های دیگر شناسایی و دستگیر شدند.

نادعلی خاطرنشان کرد: نیمه نخست امسال ۲ هزار نفر در استان سمنان در زمینه موادمخدر دستگیر شدند و ۵۰ درصد دستگیر شدگان دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم هستند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان یادآور شد: پنج درصد دستگیر شدگان مواد مخدر را زنان تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار، ۶۸ درصد کشفیات مواد مخدر نیمه نخست امسال در استان سمنان مربوط به تریاک و ۱۲ درصد کشفیات مربوط به حشیش است.

وی تصریح کرد: بیشترین کشفیات مواد مخدر در استان سمنان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های شاهرود، دامغان و سمنان است.

نادعلی خاطر نشان کرد: رسانه‌ها نقش مهم و کلیدی در حوزه پیشگیری از موادمخدر دارند و می‌توانند با ارائه آموزش‌های لازم و اطلاع‌ رسانی به والدین در پیشگیری از شیوع اعتیاد در جامعه کمک کنند.
به گفته رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در بخش قضایی، کیفری و انتظامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان سمنان در سال‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شد، اما در بخش اجتماعی غفلت شده است و باید این حوزه مهم بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
برنامه های هفته گرامیداشت ناجا امسال از ۲۷ مهرماه تا دوم آبان برگزار می شود و شعار هفته ناجا برای امسال  با هم برای امنیت و سلامت نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha