۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84081308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار بانه: عدم باور مردم به وجود کرونا عامل افزایش این بیماری است

سنندج - ایرنا - فرماندار بانه گفت: بخش زیادی از اقشار مختلف جامعه هنوز وجود ویروس کرونا را جدی نگرفته و وجود این بیماری را باور ندارند که همین عدم باور پذیری باعث افزایش شیوع آن شده است.

اسماعیل رستم‌پور روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در جامعه اظهار داشت: مردم مانند گذشته در اماکن عمومی تجمع کرده و ضمن اینکه فاصله اجتماعی را رعایت نمیکنند ماسک هم نم‌یزنند که این رفتارها باعث افزایش شیوع ویروس کرونا است.

وی با بیان اینکه استفاده مداوم از ماسک در اماکن عمومی تاثیر زیادی در کاهش شیوع ویروس کرونا دارد، اضافه کرد: در بانه اکثر شهروندان در هنگام حضور در اماکن عمومی ماسک نمی‌زنند و توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

رستم‌پور به اشاره به تعطیل شدن تالارهای عروسی، سالن‌های ورزشی، مدارس و مساجد افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ستاد کرونا اماکن پرخطر شهرستان بانه نیز تعطیل شده اما تعدادی از مردم در خانه باغ‌ها و منازل شخصی مراسم برگزار می‌کنند که این تجمعات نقش زیادی در افزایش شیوع ویروس کرونا دارد.

وی با بیان اینکه دورهمی و مهمانی‌های خانوادگی همچنان برگزار می‌شود که ضروری است شهروندان برای حفظ سلامتی خود و دیگران از برگزاری اینگونه مراسم خودداری کنند، یادآور شد: محدودیت‌هایی برای سفر هموطنان به بانه وجود ندارد اما از همه درخواست می‌کنیم در این شرایط به بانه سفر نکنند.

رستم‌پور استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه را مهمترین راهکار پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد و گفت: مردم باید تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از برگزاری مراسم‌ها، مهمانی‌ها، عزا و عروسی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: مردم از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر باید جلوگیری کنند و تا جایی که امکان دارد در منزل بمانند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

بنابر آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دیروز دوشنبه، تعداد کل مبتلایان به کرونا در کشور به ۵۳۴ هزار و ۶۳۱ نفر و مجموع قربانیان به ۳۰ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.

۴۳۱ هزار و ۳۶۰ بیمار جان سالم به در برده و بهبود یافته‌اند و چهار هزار ۷۷۱ بیمار هم در حال حاضر بدحال و در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند.

استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

استان های هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha