استاندار مازندران: ارتباط بی‌واسطه شهروندان با دستگاه‌های اداری تسهیل شود

ساری - ایرنا - استاندار مازندران در بازدید سرزده از مرکز سامانه ۱۳۷ شهرداری ساری با وضعیت موجود و روند کاری کارکنان این مرکز آشنا شد و بر ضرورت افزایش زیرساخت‌های ارتباط مستقیم شهروندان سراسر استان با ادارات و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، احمد حسین‌زادگان بعدازظهر امروز سه‌شنبه  پس از حضور در سامانه ارتباط مردم و دولت و پاسخگویی به تماس مستقیم برخی شهروندان استان با سامانه ۱۱۱، بازدیدی از مرکز ۱۳۷ شهرداری ساری داشت و با رئیس و کارکنان این مرکز ارتباط مردمی نیز پیرامون روند کاری پیگیری مشکلات شهروندان گفت‌وگو کرد.

استاندار مازندران در این بازدید که به طور سرزده و بدون اطلاع قبلی انجام شد، بر لزوم افزایش توجه همه نهادها به ایجاد بسترهای مناسب ارتباط مستقیم با مردم تأکید کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: مردم بهترین ناظران بر فعالیت‌ها و خدمات دستگاه‌های اجرایی هستند و به همین دلیل شفاف‌ترین اطلاعات در هر حوزه را می‌توانند در اختیار نهادها قرار دهند. از طرفی دریافت بدون واسطه چالش‌ها و مشکلات از زبان مردم می‌تواند سرعت رفع مشکلات توسط نهادهای مرتبط با هر چالش را افزایش دهد.

وی با تأکید بر این که همه مدیران باید برای پررنگ‌تر شدن ارتباط مستقیم با مردم تلاش کنند، افزود: با توجه به تعدد نوع خدمات اداری در جامعه و محدودیت‌هایی که در نیروی انسانی برای نظارت بر همه فعالیت‌ها وجود دارد، بهترین راه برای نظارت بر همه خدمات از سوی دستگاه‌ها و پیگیری مشکلات، دریافت گزارش‌های بی‌واسطه از شهروندان است که این موضوع در برخی نهادها از جمله شهرداری‌ها پررنگ‌تر دیده می‌شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به حضورش در مرکز سامد و ارتباط مستقیم تلفنی با تعدادی از شهروندان شهرهای مختلف استان خاطرنشان کرد: امروز فرصت شد تا برای دومین بار در سال جاری در مرکز سامد حاضر شوم و پاسخگوی تماس برخی شهروندان استان باشم. معمولا در ارتباط‌های مستقیمی که با مردم برقرار می‌شود نکات و چالش‌های قابل توجهی را دریافت می‌کنیم. اما طبییعتا امکان دیدارهای حضوری بی‌واسطه با همه شهروندان وجود ندارد و در چنین شرایطی خود نهادها هستند که باید شرایط افزایش ارتباط مستقیم با شهروندان را فراهم کنند.

حسین‌زادگان تصریح کرد: از مدیران نهادهای اداری و خدمات‌رسان سراسر استان انتظار داریم که برای دریافت گزارش‌های بی‌واسطه شهروندان در حوزه‌های کاری خود برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری داشته باشند تا سرعت رفع مشکلات و پیگیری درخواست‌های شهروندان در استان افزایش یابد.

استاندار مازندران راه‌اندازی سامانه‌های دریافت گزارش‌های مردمی و همچنین بهره‌گیری از روش‌های ارتباطی با استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی و فضای مجازی را نیز از دیگر فرصت‌های مناسب برای همه دستگاه‌های اداری برشمرد و گفت: واحدهای روابط عمومی در همه ادارات باید بیش از گذشته به کارکرد واقعی و حرفه‌ای‌شان که در نام این واحد نهفته توجه داشته باشند و از طرح‌های خلاقانه برای افزایش ارتباط شهروندان با دستگاه‌ها استفاده کنند.

حسین‌زادگان خاطرنشان کرد: پاسخگویی به شهروندان یک اصل مهم در خدمت‌رسانی است و آسان‌سازی ارتباط مردم با مدیران و دستگاه‌های مختلف علاوه بر سرعت دادن به رفع مشکلات، میزان اعتماد همگانی به دستگاه‌های خدمات‌رسان را نیز بالا می‌برد.

کمبود امکانات لجستیکی برای پیگیری گزارش‌های مردمی

رئیس مرکز ۱۳۷ شهرداری ساری نیز در حاشیه این دیدار علاوه بر معرفی کارکنان و واحدهای مختلف این مجموعه ارتباط با شهروندان مرکز استان به بیان برخی مشکلات در مسیر رفع چالش‌های مطرح شده توسط شهروندان پرداخت.

منصور حاجی‌پور با بیان این که شهرداری ساری برای انجام بسیاری از درخواست‌های شهروندان به دلیل کمبود ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز با مشکل مواجه است، اظهار کرد: هر روز ده‌ها تماس با این مرکز برای مسائل مختلف شهری گرفته می‌شود و همکاران نیز بلافاصله برای رفع مشکل اقدام می‌کنند. برخی مسائل نیز به پیگیری ویژه نیاز دارند. اما دلیل به سرانجام نرسیدن یا پایین بودن سرعت به نتیجه رسیدن برخی گزارش‌های مردمی، کمبود امکانات لجستیکی شهرداری ساری است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از تماس‌ها با این سامانه به موضوع سد معبر اختصاص دارد. شهرداری ساری از نظر تعداد نیروی انسانی مشکلی ندارد. اما با کمبود ماشین‌آلات و امکانات لجستیکی مواجیهم.

این مسئول خاطرنشان کرد: سامانه ۱۳۷ شهرداری ساری بزرگترین مرکز پاسخگویی به شهروندان در شمال کشور است که با راه‌اندازی واحدهای مختلف برای تسهیل ارتباط شهروندان با شهرداری توانستیم میزان ارتباط شهروندان با این سامانه را افزایش دهیم و نتیجه آن هم آشنایی بیشتر با مشکلات حوزه‌های مختلف شهری مرکز استان بود.

 استاندار مازندران در حاشیه این بازدید با تعدادی از شهروندان ساکن محله آب‌انبارنو ساری که مرکز سامانه ۱۳۷ در آن واقع شده است دیدار و گفت‌وگو کرد و پس از شنیدن مشکلات آنان، از رئیس مرکز ۱۳۷ شهرداری ساری خواستار پیگیری ویژه برای رفع موارد مطرح شده توسط شهروندان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha